• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Pörny

Spännande :) hoppas den inte kommer då :) min mens startade idag men vill inte riktigt komma igång. vet inte om det har med covidvaccin eller om min kropp får för sig att bråka bara för att jag vill ha en bebis. 

• Pörny
    Jojjans skrev 2022-08-09 11:56:22 följande:

Även om det är fint att vara med i gänget igen så hade jag hoppats på att slippa var med här. Plussade för en vecka sen men idag är testet så gott som negativt (efter att ha varit starkare för några dagar sen) så nu går jag och väntar på missfall. 

vet inte när bim blir men nån gång i början av sep. Skulle inte förvåna mig om det blir på årsdagen då jag förlorade min dotter, ödets ironi. 

Men åh nej vad jobbigt {#emotions_dlg.flower}
  • Pörny
    Jojjans skrev 2022-08-12 15:44:33 följande:

Tack och lov har min missfallsblödning redan börjat avta. blödde mycket i typ två dagar och idag väldigt sparsamt. precis som min mens. Så tror verkligen jag kan räkna missfallets första dag som dag ett.

Har varit så otroligt ledsen. Kanske inte för missfallet i sig, utan för att allt blivit som det blivit, att vi inte fick ha våran dotter här hos oss, att jag inte ens är gravid än ett år efter att vi förlorade henne. Men nu när blödningen minskat så känns det ändå lite bättre. 

äl är beräknad 25/8, men det börjar vara mer regel än undanta att den kommer 1-2 dagar sent så vi får se. Snart dags att försöka igen vilket känns positivt! Min son blev till direkt efter ett missfall utan mens emellan, så vi håller tummarna för att historien vill upprepa sig. 

Skönt att det ändå går över fort, hemskt att du ska behöva gå igenom det också :( jag håller tummarna för dig och hejjar på att det ska gå snabbt och smidigt. 
  • Pörny
    slänger in er i listan som skrivit datum :) 

hur känns det för er? Några börjar ju närma sig äl testar ni? Eller tempar? 

1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    13/9 ettanvandarnamn123
    14/9 Maymom
    16/9 Cocachins

• Pörny
    Muurrreeee skrev 2022-08-16 15:31:40 följande:

Jag känner ingenting ännu, beräknad ÄL på lördag.. men är på CD19 så känns som lååånga cykler? 

Det är väl inte så långa, eller det beror väl på vad man jämför med :) men lördag då är du precis i början av fertila tiden, brukar du ha älkänningar? 
  • Pörny
    Barbrastreisand skrev 2022-08-16 17:16:28 följande:
    Enligt app så är jag inne i min fertila period, äl på lördag men senaste cyklar har den alltid kommit tidigare. Tyckte jag har lite fertila sekret men inte lika mycket som jag brukar vid denna tidpunkt i cykeln. Clearblue fertilitetsmonitor visar lågt så får se om det blir en snabb stegring eller senare äl än vanligt. Denna månad är jag väldigt omotiverad haha hur går det själv?
    Jag har enligt app äl på söndag men kör äl-tester denna månad för att se om det stämmer mellan app/tester/känningar :) inga känningar än mer än att jag är lite sugen på att hoppa på min man :) 
  • Pörny

Jag ska ha ägglossning på söndag enligt min app men ägglossningstesten lyser nästan blanka, enligt appen får jag 0,17 som högst än, tycker de borde vara starkare vid det här laget. Men jaja maken är nöjd han får ligga massor :) och hoppas testerna ökar snart. 

• Pörny
    Katch91 skrev 2022-08-19 22:23:17 följande:
    Din ägglossning kanske kommer ett par dagar senare. Det finns ju så mycket som kan påverka follikelfasen. Har du några andra fertila tecken? Annars är det väl bara att ligga på : )
    Ja det känns lite så, har lite svullnadskänsla och stickningar mot höger sida men inga direkta flytningar än. hoppas testen ökar på snart. 
  • Pörny

Helt plötsligt ökade testerna så ikväll ska maken brottas ner, ja eller dom galna barnen ska somna först :) 
Svar på tråden BIM sept -22