Inlägg från: Anonym (brasse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (brasse)

Kösituationer barn

Har stött på olika situationer i sommar med mina barn där man väntat på olika lekställen och prylar i parker osv.

Vid ett tillfälle så var vi på flygmuseet i Linköping, de har en liten lekplats utanför med två trampflygplan. Nu var det nån familj med två barn som turades om att ha ett av planen, bytte fram och tillbaka väldigt länge. Mina barn stod och tjatade på mig att de ville prova men höll till godo.

Tillslut så blev planet ledigt och min son fick hoppa i. Efter nån minut märker jag att en annan kille står och springer efter oss när jag knuffar på planet (det sakndade fungerade trampor). Mina barn byter av varandra men då kommer killens mamma fram från ingenstans och säger
    "nu borde det väl vara hans tur"

Påtalar att vi stått i kö länge och att de måste också få prova. Blir lite snäsigt men hon sätter sig och väntar, men ser att hon håller stenkoll på oss från sin plats. Sen hinner museet stänga så vi åker därifrån.

En annan situation var i en lekpark en såndär gungbräda. Mina barn sätter sig och ska börja gunga, knappt hinner de börja så kommer två tjejer fram och säger
    "nu är det vår tur"
    Varpå min son osäkert kliver av och den ena tjejen börjar sätta sig där.
    Går då fram och säger att de får lov att vänta lite grann. De säger ingenting men uppfattar att de är rätt ilsk på mig för det jag sa.

Vid nått annat tillfälle, inte mina barn, men observerade när jag stod närheten av en gungställning. Tydligen ville en flicka inte gunga på en gunga för att det var nån lerfläck på. Den andra gungan var upptagen men hon går fram och säger till pojken som gungar att
    "nu vill jag gunga där" varpå pojken kliver av.

Hur hade ni gjort?
  • Svar på tråden Kösituationer barn
  • Anonym (brasse)

Det jag tyckte var fel i första situationen var ju att barnen tog väldigt lång tid på sig. Mina byttes av efter några minuter och då kommer nåns förälder och påpekar. Hon lär mycket väl ha sett hur länge de andra barnen höll på. Tog väl oss som syndabock för att nöja sitt eget barn.

Anonym (Beror på) skrev 2022-08-08 08:49:49 följande:

I första situationen gjorde du själv precis lika fel, det förstår du väl? I de andra så är det ju så att man turas om, men inte bara för att någon annan kommer och kräver det, beror lite på hur länge man varit där först.Det jag

Svar på tråden Kösituationer barn