Tandsprickning Alvedon
Om barnet har ont av tandsprickningen och därför inte får sova ordnerligt så kan ni ge alvedon. Inget fel med det.
Om barnet har ont av tandsprickningen och därför inte får sova ordnerligt så kan ni ge alvedon. Inget fel med det.
BVC säger mest att sömnen är viktig och att Alvedon är bra att ge som en tillfällig lösning om man märker att barnet har ont på något sätt som stör sömnen. Men ger ingen rimlig nivå. På förpackningen står det att man ska ge i max 2 dygn men då tänker jag att de menar om man ger full dos (4 suppar/dygn) Min tanke är att ge ett par nätter i sträck så att bebis märker att det går att sova i spjälsängen utan obehag.
Ja det är helt orimligt. Om anledningen är att ni ska få sova, vilket jag tror att det är eftersom du tar upp det hela tiden. Hade ditt fokus varit att lindra hennes smärta hade jag varit av en annan åsikt.
Sover barnet med er i sängen? Bara ni som sover dåligt? Isåfall stå ut och offra er för ert barn som behöver närheten och tryggheten just nu.
Ett tag kan tilläggas, skulle det börja handla om flera månader kanske ni behöver ändra taktik.
Kan en av er kanske sova någon annanstans, på soffan till exempel så det bara är en vuxen och en bebis i sängen? Det borde ni få plats med