3:e fördröjda missfallet idag
Upptäckte precis mitt tredje missfall på vul idag. Skulle ha varit i v. 11 men fostret hade slutat växa i v. 8. Alla mina missfall har upptäckts i v. 11-12 men avstannat i v. 8. Har ett barn mellan missfall 1 och de två senare. Verkar inte ha så svårt att bli gravid men lyckas ju inte behålla dem. Känner mig så arg, ledsen och tom. Vet att min ålder såklart påverkar, fyller snart 39, men det känns ändå som att det kanske är något mer som är fel. Eftersom jag inte haft tre missfall på raken blir det ingen utredning. Vet heller inte om det görs för dem i min ålder? Kändes inte som att gynekologen på fertilitetskliniken tyckte att det var så intressant att se till andra orsaker än min ålder och att missfall i sig ökar risken för fler missfall. När jag läser här och på andra sidor verkar det inte heller som att läkarna här i Sverige är särskilt benägna att skriva ut några preparat i förebyggande syfte. Känns bara så jobbigt att försöka ännu en gång på samma sätt utan att ta någonting om det nu skulle vara så att exempelvis progesteron skulle kunna ha en god effekt.Finns det någon mer som jag - i min ålder och som fått upprepade fördröjda missfall där man sett hjärtat slå och som lyckats få ett barn? Gjorde ni någonting annorlunda?