Inlägg från: Anonym (Ordning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordning)

När en man är otrogen

Anonym (V) skrev 2022-08-05 09:59:25 följande:

Är det ett påstående eller en fråga?

Det torde vara ett påstående eftersom det är en punkt och inte ett frågetecken på slutet.

• Anonym (Ordning)
    MariaGB75 skrev 2022-08-31 14:36:50 följande:
    Jag är ju också JAG, inte bara fru, mamma och en person som lever för andra. Mitt liv är mitt. Jag bestämmer. Jag tror mina barn vill att jag ska vara lycklig. 
    Jag tror någonstans att jag valde fel man första gången och att min älskare är min stora kärlek. Jag älskar honom och att vara med honom. Jag älskar min man som en vän, men jag känner ingen glädje av att umgås med honom. Han ger mig ingenting längre.
    Era barn kommer inte ställa sig på din sida då de ser hur ledsen deras pappa är, oberoende av hur lycklig du tror dig vara.
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (M) skrev 2022-08-31 16:25:47 följande:
    Jag hoppas ändå att föräldrar har den goda smaken att inte delge detaljer till barnen som bara angår dem som par. Det är ingenting som de ska behöva konfronteras med.
    Du tror inte att barn kan klura ut ett och annat på egen hand?

• Anonym (Ordning)
    Anonym (M) skrev 2022-08-31 19:30:22 följande:
    Det har jag inte sagt att de inte kan. Men varför ska man klura i något som man inte har med att göra kan jag tycka då. Föräldrarnas intima relationer angår inte mig.
    Att den ena föräldern mår väldigt dåligt rör dig alltså inte? Att det är den andre föräldern som orsakat det angår dig inte heller?
  • Anonym (Ordning)
    Anonym (njet) skrev 2022-09-01 09:46:25 följande:
    På vilket sätt menar du att ett barn inte har att göra med att ena föräldern har sönder relationen genom att vara otrogen? Det ä ju trotts allt barnen som drabbas mest av en skilsmässa?

Det beror kanske på hur gamla barnen är, du tror inte tex en 14-åring kan tänkas vilja veta varför hens liv helt plötsligt ska vändas upp och ner för att föräldrarna ska skiljas?
    Precis. Jag har bekant som berättat att förälders otrohet orsakade skilsmässa och efterföljande trauma för hela familjen i decennier.

• Anonym (Ordning)
    Anonym (M) skrev 2022-09-01 10:19:56 följande:
    Det berör ju mig, hade liknande som i det Maria berättade en pappa som fick mamma att må dåligt. Men jag tycker det är bra om barnen inte lastas med det faktiskt. Beror ju på ålder också så klart.
    Det är inte så lätt för den som mår jävligt dåligt att inte visa det utåt.

Svar på tråden När en man är otrogen