Inlägg från: Anonym (Olivia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olivia)

17 åring semester o hemma

Hej
    Har en 17 åring o han har en tjej. De bor hos oss jämt o har gjort ca 6 mån. Hon är supergo men min man o jag har olika regler o jag behöver råd 

Min man är den som inte har regler. Nu har vi haft med den på semestern o vi har 2st barn till varav en sladdis. Jag vet inte om jag ställer för höga krav men vi bjuder tjejen på allt resa mat resturang golf mm o jag är fl så ekonomin är ansträngd. Jag gör gärna det men tycker att de ska ta bort deras sängkläder från husvagnen, kanske duka av nån gång eller ta disken i ibland. 
    Bad om det några gånger men slutar med skrik o jag käbber at5 jag i stort sett lagar mat städar o passar upp även dem. Medan de duschar vilar badar. Mannen tycket jag överdriver o jag vill ha råd. Jag kan ta kritik, vill bara ha bra råd 

• Svar på tråden 17 åring semester o hemma
  • Anonym (Olivia)

Känner som ovan skriver. Vill att de ska med o vill att vi sla ha en bra relation. Helst hade jag velat ha med honom själv men jaf försår att hann vill vara med flickvännen.
    Började dåligt redan första dagen när jag bara bad honom ta vår badväska. Mannen satte upp förtält o jag tog med alla till stranden. Hade fullt upp med att bära lillan o vagn eftersom hon blev missnöjd o ville bli buren. Liten sak men slutade med att jag bar lillan körde vagnen o hade en väska på ryggen medan dw tog sina badbläder o var tvugna att duscha direkt. Han blev vansinnig över fråga. Sen fortsatte det o jag blir ju givetvis den dumma 
    Vi skulle vara glada att de ens följde med. 
    Jag tycker inte jag begär mycket o jag vet att även jag tjurade som tonåring men när jag såg att mamma o pappa var trötta el behövde mig så hjälpte jag dem

• Anonym (Olivia)

Hemma är vår son noga med sitt rum. Han har hand om sina kläder o han ska ta bort efter mat när hab ätit mm.
    Problemet som är störst är att pappan o jag inte ha alls samma regler.
    Jag blir den tjuriga o tråkiga. Det konstiga är att tjejens föräldrar är bra. Förutom att de lägger allt ansvar på oss känns det som. De slipper numera r allt ansvar om när de ska vara hemma mm. 
    Jag ligger vaken o sedan har vi vår lilla. De kommer hem 01 å då duschas det o de ska äta. Vi bor litet o jag är så trött på att det är så varje helg.
    De bor längre bort från stan men bara en mil o pratade med dem innan vi åkte o de hade haft en lugn  skön sommar. Jotack! 

• Anonym (Olivia)
    Anonym (Siri) skrev 2022-08-05 13:50:24 följande:
    Och har ni sagt något om att ni inte har plats att ha en till stor tonåring boende heltid hos er? Vilken summa betalar flickans föräldrar er för hennes försörjning? Har ni ens haft de diskussionerna med ungdomarna eller med flickans föräldrar? Eller sitter du bara och surar för dig själv? 
    Japp tyvärr är det som du skriver jag blir ledsen. Är fl o har inte kunnat unna mig något under hela tiden. Min man har ett annat tänk o buuder gärna flickvännen på mat inträden mm o han tycker inte som mig o det blir som han vill. 
    Tar vi upp sakerna slutar det med att mannen o sonen tycker jag har fel o är dum. Gå inte diskutera o jag blir tyvärr bara ledsen när vi har det såhär.
    Fel att bli sur jag vet men jag kan ju inte själv prata med hennes familj. 
    Känner mig som världes elakaste mamma o pappa blir verjligen favoriten. 
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-05 17:54:40 följande:
    Nåja... Har inga problem att betala för mina barn. Men ringer en psyko-morsa och domderar och tror att jag är glad att bli av med dottern så stannar hon hemma. Skulle vara tveksam från början till att släppa iväg någon av dem på en sådan sak.

Tror pappan är bättre på att se det ur sonens perspektiv. Därför stödjer han sonen.
    Hoppas du skämtar. Svarar ändå. Min pojkvän under 10 år var skolan snyggaste. Önskar mer än någonsin att min far hade sagt något. Han var våldsam o psykiskt sjuk.
    Min sons flickvänner kommer jag behandla precis likadant. Jag tycker väldigt mycket om hans tjej. Rådet om att behandla snygga tjejer bättre funkar inte här. De behandlas på precis samma sätt och jag behövde råd för jag vill veta vad andra har för krav på 17 åringar. 
Svar på tråden 17 åring semester o hemma