Inlägg från: Anonym (WTF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Mimosa86 skrev 2022-08-07 00:27:25 följande:
    Tycker du ska rikta ilskan där den hör hemma- dvs mot din partner som inte behandlar dig väl. Inte mot sex generellt.

och om han nu vill skiljas för att han inte lyckas tjata till sig sex och trycka ner dig ytterligare- är inte det bara positivt att bli av med en sådan skit? Så kan du träffa en man som uppskattar och älskar dig och på köpet få ett blomstrande sexliv?
    Jag har gjort mig av med skitstöveln för flera år sen. 
  • Anonym (WTF)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-08 07:46:20 följande:
    Jag håller med dig till viss del. Om den som har mer lust är en sån som tycker att man bara kan ställa upp är det inte så lätt. Men i många fall vill man inte att partnern ställer upp utan vill bara veta om det beror på något problem i förhållandet och om det finns något chans att komma vidare. Och då är det tyvärr många som antingen inte alls vill prata om saken eller inte är ärliga fast de vet att de inte är det minsta intresserade av att jobba på lusten. Och det kan upplevas som ett svek och leda till bitterhet över förlorade år i förhållandet.

Det kan ju vara så många saker som lett till att man inte har lust så man kanske inte riktigt vet. 

svårt att tvinga sig själv att bli kåtare

• Anonym (WTF)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-08 08:18:30 följande:
    Men då kan man försöka ta reda på det, t.ex. genom att gå i terapi, antingen parterapi eller enskilt, eller gå till läkare för att kolla upp hälsostatus som hormoner m.m.

Jag tror fortfarande att de mestadels beror på att mannen vart en skitstövel o man vill inte ligga med honom. 

har haft flera såna förhållanden. Alla män verkar vara likadana. Tjatar sig till sex o tvingar sig på

• Anonym (WTF)
    Tukt skrev 2022-08-08 08:48:08 följande:
    Det där är väl rätt klassiskt. Man råkar ut för samma sak, gång på gång och sedan gör analysen att det alltid är den, de andra det såklart är fel på. Lite som att jobba som sjuksköterska och tänka att precis alla är sjuka.
    Nu vet jag inte om det är så i det här fallet. Men för din egna skull, kanske det vore bra att jobba lite med den biten tillsammans med en terapeut.

Nej just de. Du vet inte. 
    En terapeut skulle heller inte tycka att våldtäkter. stalking, narcissism,  våld, tvång, gaslightning osv osv osv var okej. 

• Anonym (WTF)
    Tukt skrev 2022-08-08 09:25:29 följande:
    Nej, det är ju ganska få som tycker. Men en terapeut kanske skulle bena upp varför du råkar illa ut gång på gång, så du chansen blir mindre nästa gång.
    Just det ansvaret ligger på dig. Om någon våldtar så ligger det såklart på förövaren.
    Håller mig undan karlar istället så är problemet löst
  • Anonym (WTF)
    Anonym (En man) skrev 2022-08-08 10:23:58 följande:
    Varför väljer du dessa män?
    Dom visar ju inte det här beteendet i början naturligtvis 
  • Anonym (WTF)
    Anonym (gösses) skrev 2022-08-23 13:51:07 följande:
    I praktiken blir det ju asexuell, eller hur?

A har inte sex för att hen inte vill (asexuell) ... konsekvens det blir inget sex
    B har inte sex för att hen inte kan (sjukdom, etc) ... konsekvens det blir inget sex

En person som då ska leva med antingen A eller B får finna sig i att inte kunna ha sex och poängen är som sagt att de människor som medvetet skulle välja ett sånt förhållande är väldigt få för ja faktiskt vill majoriteten av alla människor på planeten ha sex och har det regelbundet. Och ja så är faktiskt sex och närhet det enda som skiljer en parrelation från ett vänförhållande.
    Man är ju knappast asexuell för att ens partner betett sig som ett svin så man hellre dör än vara intim med honom 
  • Anonym (WTF)
    Anonym (gösses) skrev 2022-08-23 13:58:02 följande:
    Ur din partners perspektiv är du det för ur hens perspektiv så blir det ju inget sex oavsett anledning och personen måste välja mellan att ha en sexlös relation med dig eller lämna och hitta någon som vill ha sex.

Jo men asexuell är man ju knappast. Man är inte sugen på just den personen. 

asexuell Är väl typ en diagnos

• Anonym (WTF)
    Anonym (gösses) skrev 2022-08-23 15:33:21 följande:
    Spelar vad man vill kalla det någon roll ur den andra personens perspektiv?
    Spelar stor roll. Jag skulle definitivt inte kalla mig asexuell. Jag är väldigt sexuell -men inte med FEL Person
  • Anonym (WTF)
    Kockobello skrev 2022-08-23 16:10:04 följande:
    Nej, ett svin är man ju inte tillsammans med. Hoppas att du gjorde slut. Annars vore det konstigt, att välja att vara tillsammans med ett svin.
    Självklart dumpade jag honom. 
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-23 16:50:15 följande:
    Men då skiljer man ju sig iallafall, fast av andra orsaker än sexbristen. Eller hur?
    Det blir ju pga sexbristen för att han beter sig som ettt svin, jag vill inte ligga, han beter sig ännu mer som ett svin i tron om att jag vill ligga då vilket jag inte vill så de går inte att umgås med fanskapet. Så då blir de skilsmässa 
  • Anonym (WTF)
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-23 23:36:34 följande:

Men vad är din ursprungsfråga till för egentligen då? Nu har vi fastställt att du dumpade honom för att han var ett svin, inte för att han inte ville ha sex. Så din fråga om hur man förklarar för barn och familj behöver du aldrig ställa, eftersom den inte är relevant för dig.

Såvida inte syftet med tråden är att du vill veta hur han förklarar för barn och familj, om det nu är så att han tror att ni gick skilda vägar på grund av att du inte ville ligga.

Jag lämnade honom för att jag inte vill ligga varje dag. Vart ett evigt bråk.
    Det jag menar är att det kan finnas många anledningar till varför man inte vill ha sex
    behöver inte vara asexuellt
  • Anonym (WTF)
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-24 18:26:41 följande:
    Jag förstår det. Men vad föranleder din fråga i ditt startinlägg? Den handlar ju uppenbarligen inte om dig. 
    Det minns jag inte nu. Jag tänkte väl på nåt när Jag skrev det
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist