Inlägg från: Anonym (Luke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Luke)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 17:57:14 följande:
    Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

För mig är frågan enkel.

- Om man lämnar en relation pga sexbrist är man dum i huvudet.
    - Om man inte kan tänka sig att ha sex med sin partner då och då är man ändå mer dum i huvet.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Jag som vet) skrev 2022-08-05 14:36:58 följande:
    Men herregud....undrar vem som är dum i huvudet?
    * Jag antar att du är ensamstående
    * alt att du har en synnerligen olycklig partner
    * alt att du inte har råd att skilja dig
    1) Jag är gift
    2) Vi är lyckliga
    3) Jag har pengar att skilja mig men vill inte då vi har det så bra tillsammans.
  • Anonym (Luke)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-05 16:32:12 följande:
    Frågan är hur lyckliga ni är om han känner att han tycker ni har för lite sex, och du skriver en tråd på FL om hans tjat. Det är verkligen ett problem och i längden leder det till olycka för er båda. Ingen av er har "rätt". Ni är olika i det här, så är det bara. Det blir jobbigt för er båda.
    Jag är man och det är uppenbart att du fantiserar.
  • Anonym (Luke)
    New Dawn skrev 2022-08-10 10:30:21 följande:
    Jag tror att detta är det absolut vanligaste.
    I dessa situationer går det inte att "jobba med lusten" 
    Tror tvärtom att man då har som bäst chanser att jobba på relationen. Om vänskapen är god ochvdet funnits attraktion initialt kan man också få tillbaka den. Men det betyder också att man behöver göra sådant man inte känner för, för att skapa det.
  • Anonym (Luke)
    Anonym ((V)) skrev 2022-09-05 19:01:21 följande:

Få människor berättar väl det. Många relationer tror jag går sönder pga intimitetsbrist och/eller sexbrist. Människor som saknar intimitet med sin partner är mindre lyckliga än de som har det. Det är lättare att hålla ihop en relation om båda parter är nöjda. Sex och intimitet är en viktig del av mångas nöjdhet. Men vem som säger rakt ut att jag skiljer mig från Karin/Magnus nu för hon/han vill aldrig knulla är nog få. Däremot har nog många?
    -vuxit isär vad gäller intressen, prioriteringar osv. Delvis pga kilen brist på intimitet ger
    - otrohet/svek
    -kärleken dör långsamt i ett kärlekslöst förhållande. För om bara en försöker rädda relationen är den dödsdömd och om en part är olycklig pga närhetsbr så måste den räddas. 

Bristen på intimitet är endast ett tecken på lathet.
  • Anonym (Luke)
    Anonym skrev 2022-09-06 11:36:04 följande:
    Nej, det finns fler skäl.
    Brist på lust t ex.
    Även brist på lust är en konsekvens av lathet.
  • Anonym (Luke)
    Ascendere skrev 2022-09-06 13:01:31 följande:

För barnen: "Jag och mamma är goda vänner. Det kommer vi att fortsätta vara, och vi kommer att fortsätta göra det så bra som möjligt för er. Men för att vara gift behövs det att man är mer än vänner, man behöver vara kär också. Det är vi inte längre. När två vuxna som har varit kära i varandra men inte är kära längre bor tillsammans blir det lätt att man bråkar istället och man behandlar inte varandra så bra som man skulle vilja. Därför tycker vi det är bättre att vi bor på olika håll och kan fortsätta vara goda vänner" 

För övriga: "Vi ville för olika saker med relationen/vi utvecklades åt olika håll/kärleksrelationen övergick i vänskap/vi var inte längre kompatibla/vi kom fram till att vi passar bättre som vänner" osv osv 

Bara dåliga ursäkter.

Livet är ingen Hollywood -film. Det spelar ingen roll om du för tillfället känner dig kär i din fru eller inte. Behandla din fru kärleksfullt och hon kommer att behandla dig kärleksfullt tillbaka. Både barnen, din fru och ditt framtida jag hade varit dig evigt tacksam.
  • Anonym (Luke)
    Anonym skrev 2022-09-06 19:11:44 följande:
    Nej, det är en brist på känslor.
    Brist på känslor är en konsekvens av lathet det också. Sätter man i system att göra saker för varandra och behandla varandra kärleksfullt får det enorm betydelse för relationen på sikt.

Om man går runt och behandlar sin partner kärleksfullt endast då man känner sig kär kan vara säker på att den relationen snart är död.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 19:13:06 följande:

Luke. Det var klokt sagt. 

Sen tror jag inte att alla relationer kan överleva ändå. Det finns ju människor som inte är så benägna att bete sig kärleksfullhet tyvärr. Som knappt vet hur man gör när fjärilarna lagt sig. För TS skull låter det som en bra ide att skilja sig. 

Ja, för man rtvå i en relation. Om endast en partner är villig att jobba medan den andra tar det som det kommer lär det inte fungera på sikt. Det krävs att båda parter satsar. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 20:05:52 följande:

Men om mannen pratar om problemet så känner kvinnan press att ha sex och problemet ökar ännu mer? 

Hur man än försöker säga det empatiskt, kärleksfullt och kompromissvilligt, så är ändå budskapet att har vi inte mera sex så pallar jag inte!

Problemet där är mannen som inbillar sig att han inte pallar...

Till honom vill jag säga: " Väx upp och var tacksam för den sex du får."

Så typiskt den moderna människan att gå ner sig pga fokus på det den anser sig  ha för lite av. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 20:05:52 följande:

Jag kan inte sova, jag kan inte ta i dig eller sova med dig utan att bli kåt och det ger mig dåligt samvete, skuldkänslor, irritation, mindervärdeskomplex, mm. Jag har försökt vara kärleksfull, tålmodig och förstående. Jag har försökt vara en så attraktiv och tilldragande partner jag bara kan, men snart går jag sönder..

Nej, du är svag då du känner skuldkänslor för något du inte ska ha skuldkänslor för.

Bygg upp dig själv. Då blir du också mer attraktiv. Spelar ingen roll om man är i relation eller inte. Det är ens jobb att förbli attraktiv. Om något är det ännu viktigare att vara attraktiv då man är i en relation för att visa att ens partner är värd den bästa versionen av en själv.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 20:26:33 följande:
    Hur kan du vara så säker på att mannen inbillar sig? Är du man själv? Har du blivit nobbad själv hundratals gånger? Har du blivit nekad ett naturbehov pga en nyckfull partner? Tänk dig att du älskar god mat och dryck och det var en av de saker som gjorde att ni blev ett par och en av era absoluta favoritaktiviter i början av erat förhållande. Så börjar partnern undan för undan tycka att det räcker med havregrynsgröt och får jättesvårt för att äta något annat morgon, middag, kväll, samt kräver dessutom att även du ska bara äta det och inte låtsas om att det är ett problem. Vågar du antyda att du skule vilja diskutera en ändring så förvärras problemet.
    Väx upp och var glad att du slipper gå hungrig..
    1) För att man klarar mycket mer än man tror. Att klara sig utan sex med en kvinna är inte ens svårt. Och här pratas det om att man får sex men för sällan.
    2) Ja
    3) Ja
    4) Förstår inte frågan
    Människan missbrukar det mesta. Mat och sex är inget undantag. Det räcker att kolla på vad folk konsumerar.

De flesta träffas i 20-30 års åldern när de flesta (inkl mig själv) lever som vildar. Så bibehåller man den livsstilen in i medelåldern är man snart död. Det är inte ett smart sätt att åldras. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 20:34:37 följande:
    Problemet där är mannen som inbillar sig att han inte pallar...

Till honom vill jag säga: " Väx upp och var tacksam för den sex du får."

Så typiskt den moderna människan att gå ner sig pga fokus på det den anser sig  ha för lite av. Vänta nu: ska jag ha skuldkänslor eller inte?
    Jag inbillar mig saker, jag har inte vuxit upp, omogen alltså, jag är otacksam och svag..
    Jag tänker dessutom på och längtar efter äkta närhet till min fru när jag sover sked bakom hennes varma, mjuka nakna kropp! Fy på mig!
    Skäms inte! Tyck inte synd om dig själv! 

Lös bara problemet. 

Att du vill ha sex med din fru varje dag är förövrigt inget problem. Det är en tillgång. Däremot är det ett problem att du inbillar dig att ditt liv behöver ha sex med henne varje dag för att vara bra. Du borde istället vara tacksam över att du har en fru du vill ha sex med varje dag.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 23:48:46 följande:

Det kan ju faktiskt  vara så att relationen i övrigt är perfekt och det är därför han trots allt stannar kvar i relationen. 
    Det kanske bara finns ett problem i relationen och det är att hennes sexlust avtagit och inte hans?

Vem har sagt att han blir sur för att det inte hjälpte med att vara ärlig?  Han kanske bara blev ännu mer sorgsen och knäckt?
    Han kanske bara hoppades på att hans känslor skulle tas på allvar?

Tycker du att man ska bita ihop och lida i det tysta och, särskilt som man, bara hålla fasaden utåt och vänta på ålderdomen?
    Är inte det den verkliga intimiteten att våga visa sina känslor även om man också då visar sig svag?

Man ska inte lida för en sådan sak. Gör man det behöver man göra upp med sitt inre och utvecklas.

Sen kan man gilla det eller inte men ingen kvinna gillar en svag man varför hennes attraktion för honom kommer att minska om han visar svaghet. Det måste man vara medveten om.
    Att klaga på sexlivet är antagligen bland det sämsta man kan göra för det är en lustdödare i sig.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-06 23:55:24 följande:
    Det är som att säga till en som svälter
    Skäms inte! Tyck inte synd om dig själv!
    Lös bara problemet.
    Att du vill ha mat varje dag är förövrigt inget problem. Det är bara inbillning. Du borde istället vara tacksam för att du har aptit, tänk vad många som har anorexia..
    Fast du måste väl ändå inse att till skillnad från mat som man behöver så gott som dagligen så behöver man inte ha sex med sin fru varje dag. Det är ett påhittat behov som inte har grund i verkligheten.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Framtung) skrev 2022-09-07 00:21:07 följande:

Vem har pratat om sex varje dag? En gång i veckan vore för mig en dröm!
    Givetvis så övetlever man utan sex, men kanske inte förhållandet. Och stannar man kvar så dör man sakta inombords. Och Luke, det är också symboliskt , man dör inte inombords på riktigt, jag vet, men det är en omskrivning för att försöka förklara för andra hur det känns..
    Att ha sex eller inte, är till skillnad från att äta, starkt sammanknippat med att bli bekräftad på att man duger. Hela ens identitet bygger ju på att man duger till partner. Blir man då varje dag påmind om att man inte duger så tär det ner en till slut. 
    En man tänker i snitt på sex 6ggr per timme har jag läst någonstans och om då sex är någonting negativt i mannens liv, så tänker han alltså automatiskt negativa tankar i snitt var 10e minut under hela sin vakna tid, dag ut och dag in..

Jag måste först säga att jag inte tycker att du är dålig. Att tänka som du gör är fullständigt normalt. Men likväl är det inte ett tankesätt som är vidare konstruktivt och något man behöver kämpa sig förbi.

Jag tänker säkert på sex 6 ggr i timmen. Jag har sex med min fru max en gång i månaden. Likväl tänker jag positiva tankar om sex.

Och nej, jag ser inte sex som något tecken på att jag duger. Jag vet att jag är bra oavsett hur ofta vi har sex. Det är inte sammanlänkat.

Själva problemet är just att man ser sexet som en bekräftelse istället för ett fysiskt behov. Man ska inte ha sex för att få bekräftelse. Inte heller se brist på sex som ett personligt misslyckande. Man behöver bygga sig starkare än så.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist