Anonym (Framtung) skrev 2022-09-07 00:21:07 följande:
Vem har pratat om sex varje dag? En gång i veckan vore för mig en dröm!
Givetvis så övetlever man utan sex, men kanske inte förhållandet. Och stannar man kvar så dör man sakta inombords. Och Luke, det är också symboliskt , man dör inte inombords på riktigt, jag vet, men det är en omskrivning för att försöka förklara för andra hur det känns..
Att ha sex eller inte, är till skillnad från att äta, starkt sammanknippat med att bli bekräftad på att man duger. Hela ens identitet bygger ju på att man duger till partner. Blir man då varje dag påmind om att man inte duger så tär det ner en till slut.
En man tänker i snitt på sex 6ggr per timme har jag läst någonstans och om då sex är någonting negativt i mannens liv, så tänker han alltså automatiskt negativa tankar i snitt var 10e minut under hela sin vakna tid, dag ut och dag in..
Jag måste först säga att jag inte tycker att du är dålig. Att tänka som du gör är fullständigt normalt. Men likväl är det inte ett tankesätt som är vidare konstruktivt och något man behöver kämpa sig förbi.
Jag tänker säkert på sex 6 ggr i timmen. Jag har sex med min fru max en gång i månaden. Likväl tänker jag positiva tankar om sex.
Och nej, jag ser inte sex som något tecken på att jag duger. Jag vet att jag är bra oavsett hur ofta vi har sex. Det är inte sammanlänkat.
Själva problemet är just att man ser sexet som en bekräftelse istället för ett fysiskt behov. Man ska inte ha sex för att få bekräftelse. Inte heller se brist på sex som ett personligt misslyckande. Man behöver bygga sig starkare än så.