Ni som skiljer er pga sexbrist
Brist på intimitet (fysiskt, mentalt emotionellt) leder oftast till brist på lust. Det gör även brist på ömsesidig lyhördhet.
Åtminstone min analys är att för kvinnor behövs det efterhand mer investerad tid och engagemang (läs långt förspel) för att kroppen ska vilja. Många män som försöker bortse från det och får en väldigt osugen fru eller flickvän.
Sen kan det ha medicinska orsaker och efter att man har fått barn och ammar kan det vara extremt smärtsamt med sex. Men att det bara handlar om lathet. Nja. Ibland funkar kroppen inte som man vill. Både män och kvinnor kan drabbas av det.
Ett viktigt skäl till att det inte funkar i relationen är ofta brist på kommunikation och sorgligt nog nästan alltid mannen som vägrar prata om problem. Det leder nästan uteslutande till slut på intimiteten och relationen i slutändan. Det gäller att vara öppen för kommunikation när det blir jobbigt.
Men att känna sig jagad i sänghalmen och dessutom sviken för att man inte ägnar sig åt mercyfucks. Blir det en bra relation?
Kanske dags för den mannen att inse att som vuxen måste man kompromissa och är det för stor skillnad i hur mycket sex man vill ha så är det en bra ide att inte leva som ett par.
Säg att ni ville olika saker i livet och behövde gå skilda vägar som par.
Men om mannen pratar om problemet så känner kvinnan press att ha sex och problemet ökar ännu mer?
Hur man än försöker säga det empatiskt, kärleksfullt och kompromissvilligt, så är ändå budskapet att har vi inte mera sex så pallar jag inte!
Jag kan inte sova, jag kan inte ta i dig eller sova med dig utan att bli kåt och det ger mig dåligt samvete, skuldkänslor, irritation, mindervärdeskomplex, mm. Jag har försökt vara kärleksfull, tålmodig och förstående. Jag har försökt vara en så attraktiv och tilldragande partner jag bara kan, men snart går jag sönder..
Ungefär så?
Och efter att ha sagt det så skulle all ev sex kännas som misstänkt husfridssex?
Moment 22..
Något att tänka på när kvinnor klagar på att män har så svårt för att tala om känslor.