Inlägg från: Anonym (Framtung) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Framtung)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 19:07:58 följande:

Brist på intimitet (fysiskt, mentalt emotionellt)  leder oftast till brist på lust. Det gör även brist på ömsesidig lyhördhet. 

Åtminstone min analys är att för kvinnor behövs det efterhand mer investerad tid och engagemang (läs långt förspel) för att kroppen ska vilja. Många män som försöker bortse från det och får en väldigt osugen fru eller flickvän. 

Sen kan det ha medicinska orsaker och efter att man har fått barn och ammar kan det vara extremt smärtsamt med sex. Men att det bara handlar om lathet. Nja. Ibland funkar kroppen inte som man vill. Både män och kvinnor kan drabbas av det. 

Ett viktigt skäl till att det inte funkar i relationen är ofta brist på kommunikation och sorgligt nog nästan alltid mannen som vägrar prata om problem. Det leder nästan uteslutande till slut på intimiteten och relationen i slutändan. Det gäller att vara öppen för kommunikation när det blir jobbigt. 

Men att känna sig jagad i sänghalmen och dessutom sviken för att man inte ägnar sig åt mercyfucks. Blir det en bra relation?

Kanske dags för den mannen att inse att som vuxen måste man kompromissa och är det för stor skillnad i hur mycket sex man vill ha så är det en bra ide att inte leva som ett par. 

Säg att ni ville olika saker i livet och behövde gå skilda vägar som par. 

Men om mannen pratar om problemet så känner kvinnan press att ha sex och problemet ökar ännu mer? 

Hur man än försöker säga det empatiskt, kärleksfullt och kompromissvilligt, så är ändå budskapet att har vi inte mera sex så pallar jag inte!

Jag kan inte sova, jag kan inte ta i dig eller sova med dig utan att bli kåt och det ger mig dåligt samvete, skuldkänslor, irritation, mindervärdeskomplex, mm. Jag har försökt vara kärleksfull, tålmodig och förstående. Jag har försökt vara en så attraktiv och tilldragande partner jag bara kan, men snart går jag sönder..

Ungefär så?
    Och efter att ha sagt det så skulle all ev sex kännas som misstänkt husfridssex?
    Moment 22..
    Något att tänka på när kvinnor klagar på att män har så svårt för att tala om känslor.

• Anonym (Framtung)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 20:10:39 följande:
    Problemet där är mannen som inbillar sig att han inte pallar...

Till honom vill jag säga: " Väx upp och var tacksam för den sex du får."

Så typiskt den moderna människan att gå ner sig pga fokus på det den anser sig  ha för lite av. 
    Hur kan du vara så säker på att mannen inbillar sig? Är du man själv? Har du blivit nobbad själv hundratals gånger? Har du blivit nekad ett naturbehov pga en nyckfull partner? Tänk dig att du älskar god mat och dryck och det var en av de saker som gjorde att ni blev ett par och en av era absoluta favoritaktiviter i början av erat förhållande. Så börjar partnern undan för undan tycka att det räcker med havregrynsgröt och får jättesvårt för att äta något annat morgon, middag, kväll, samt kräver dessutom att även du ska bara äta det och inte låtsas om att det är ett problem. Vågar du antyda att du skule vilja diskutera en ändring så förvärras problemet.
    Väx upp och var glad att du slipper gå hungrig..
  • Anonym (Framtung)
    Problemet där är mannen som inbillar sig att han inte pallar...

Till honom vill jag säga: " Väx upp och var tacksam för den sex du får."

Så typiskt den moderna människan att gå ner sig pga fokus på det den anser sig  ha för lite av. 
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 20:14:15 följande:
    Nej, du är svag då du känner skuldkänslor för något du inte ska ha skuldkänslor för.

Bygg upp dig själv. Då blir du också mer attraktiv. Spelar ingen roll om man är i relation eller inte. Det är ens jobb att förbli attraktiv. Om något är det ännu viktigare att vara attraktiv då man är i en relation för att visa att ens partner är värd den bästa versionen av en själv.
    Vänta nu: ska jag ha skuldkänslor eller inte?
    Jag inbillar mig saker, jag har inte vuxit upp, omogen alltså, jag är otacksam och svag..
    Jag tänker dessutom på och längtar efter äkta närhet till min fru när jag sover sked bakom hennes varma, mjuka nakna kropp! Fy på mig!
  • Anonym (Framtung)
    Anonym (B_la) skrev 2022-09-06 21:28:38 följande:

Framtung. Ofta är det andra problem som behöver pratas om och annan typ av intimitet i relationen som kvinnan saknar för att alls vara intressetad av att jobba på sexbiten. 

Att mannen berättar att han tycker han får för lite sex och sen blir sur när det inte bemöts med mer sex är inte att "prata" och problemlösa. Det är att förvänta sig att andra ska rätta sig efter ens behov. 

Det kan ju faktiskt  vara så att relationen i övrigt är perfekt och det är därför han trots allt stannar kvar i relationen. 
    Det kanske bara finns ett problem i relationen och det är att hennes sexlust avtagit och inte hans?

Vem har sagt att han blir sur för att det inte hjälpte med att vara ärlig?  Han kanske bara blev ännu mer sorgsen och knäckt?
    Han kanske bara hoppades på att hans känslor skulle tas på allvar?

Tycker du att man ska bita ihop och lida i det tysta och, särskilt som man, bara hålla fasaden utåt och vänta på ålderdomen?
    Är inte det den verkliga intimiteten att våga visa sina känslor även om man också då visar sig svag?

• Anonym (Framtung)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 21:02:31 följande:
    Skäms inte! Tyck inte synd om dig själv! 

Lös bara problemet. 

Att du vill ha sex med din fru varje dag är förövrigt inget problem. Det är en tillgång. Däremot är det ett problem att du inbillar dig att ditt liv behöver ha sex med henne varje dag för att vara bra. Du borde istället vara tacksam över att du har en fru du vill ha sex med varje dag.
    Det är som att säga till en som svälter
    Skäms inte! Tyck inte synd om dig själv!
    Lös bara problemet.
    Att du vill ha mat varje dag är förövrigt inget problem. Det är bara inbillning. Du borde istället vara tacksam för att du har aptit, tänk vad många som har anorexia..
  • Anonym (Framtung)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-06 23:59:55 följande:
    Fast du måste väl ändå inse att till skillnad från mat som man behöver så gott som dagligen så behöver man inte ha sex med sin fru varje dag. Det är ett påhittat behov som inte har grund i verkligheten.

Vem har pratat om sex varje dag? En gång i veckan vore för mig en dröm!
    Givetvis så övetlever man utan sex, men kanske inte förhållandet. Och stannar man kvar så dör man sakta inombords. Och Luke, det är också symboliskt , man dör inte inombords på riktigt, jag vet, men det är en omskrivning för att försöka förklara för andra hur det känns..
    Att ha sex eller inte, är till skillnad från att äta, starkt sammanknippat med att bli bekräftad på att man duger. Hela ens identitet bygger ju på att man duger till partner. Blir man då varje dag påmind om att man inte duger så tär det ner en till slut. 
    En man tänker i snitt på sex 6ggr per timme har jag läst någonstans och om då sex är någonting negativt i mannens liv, så tänker han alltså automatiskt negativa tankar i snitt var 10e minut under hela sin vakna tid, dag ut och dag in..

Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist