• HrSam

Ni som skiljer er pga sexbrist

New Dawn skrev 2022-08-09 06:34:52 följande:
    Om mitt ex hade föreslagit terapi hade jag inte velat det. Jag inte kände att problemen var av den karaktären och ville inte jobba på det. Om han tyckte att vårat sexliv var ett allvarligt problem så hade jag sagt att trodde det var dax att gå skiljda vägar i stället. ..
    Whaow!

Det är på riktigt alltså! Jag får nog erkänna att jag varit försiktig med att ta upp olika önskningar och längtan i mitt äktenskap av rädsla för konsekvenserna. Men samtidigt tänkt att det varit hjärnspöken och att ärlighet alltid är att föredra. Jag får nog tänka om där om jag inte vill riskera min och mina barns tillvaro.

Fanns det annat ni delade förutom sexlivet som hade samma sprängkraft i förhållandet att det förmodligen skulle splittra förhållandet om det ens togs upp på bordet som ett problem? Eran ekonomi? Försäkringar? Hur och var ni skulle bo? Om någon ville byta bil för att den gamla inte kändes bra, kunde det leda till att ena partnern började packa väskorna? Eller om någon ville byta tapeter i vardagsrummet?

Eller om det bara var sex som hade den explosionskraften? Varför då i så fall? Var inte sex något ni skapade tillsammans? Eller var det uteslutande du som var skapare och han mottagare så att önskemål om förändring skulle vara samma sak som att han spottade ut maten på golvet du hade lagat, och sagt att den var äcklig? 
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist