• murof

kan exet hindra mig från att ta detta jobb?

jag är umgänges föräldern till våran 4 åring . 

där jag jobbar har jag blivit erbjuden ett kliv upp i karriären med ett bra skutt lönemässigt ,vilket som lockar väldigt mycket.

men det skulle innebära att jag jobbar i England 2 veckor ,sen ledig 2 veckor,så rullar det på . 

just nu har jag vårat barn jämna veckor fre-sön 
    och tor-fre ojämna veckor

jag vill väldigt gärna ta detta jobb för att markant kunna öka livskvalitén för mitt barn .då det är en 38% ökning i lön. och ett väldigt bra hopp i karriären som sagt.

jag är kluven på hur jag ska göra nu, då hon inte vill göra om umgänget

måste jag tacka nej till erbjudandet nu ?

vad hade ni gjort i denna situation ?

• Svar på tråden kan exet hindra mig från att ta detta jobb?
  • murof
    Litorina skrev 2022-08-04 15:01:26 följande:

Är 38% den verkliga löneökningen? Alltså när du dragit av kostnaden för resor och dubbla bostäder? (Fast jobbet kanske betalar det?) 

Varför säger den andra föräldern nej? 

ja 38% är den verkliga ökningen . efter kostnader. jobbet betalar resorna +boende och alla kringkostnader .

fick ingen motivering riktigt, vi ska fortsätta prata på måndag 
  • murof
    Mortiscia80 skrev 2022-08-04 16:11:34 följande:

Ditt ex kan aldrig hindra dig från att ta ett jobb eller flytta. Umgänget kommer däremot bli helt annorlunda eftersom barnen kommer att stanna i Sverige.

Jag skulle fundera på hur viktigt umgänget med barnet är vs. jobbet och bestämma utifrån det.

ja okej. 

jo så är det ju helt klart. viktigaste är ju umgänge med barnen, men då hon själv har urskrapad ekonomi och jag kan ta klivet till höginkomsttagare med detta ,och kunna ge mitt barn en bättre socialt förutsättning till sitt liv och andra aspekter.blir jag väldigt kluven. 

jo umgänget skulle bli omgjort.  men det är ju den här tors-fre som skule försvinna / läggas in andra dagar när jag är hemma 14 dagar istället . 

känns som man hade kunna få mer kvalité tid om man skulle öka  dagar dom veckorna jag skulle vara hemma istället ?.

jobbet är sekundärt.  barnet kommer först. men svårt att avgöra vad som skulle potentiellt bli bäst ..
Svar på tråden kan exet hindra mig från att ta detta jobb?