Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Orolig för restaurang, hur funkar det

1. Vad gäller notan så finns 3 alternativ: han betalar, du betalar eller botan splittra på er båda. Har han sagt att han ska bjuda betalar han. Men se till att ha med dig tillräckligt för att betala ditt eget om han skulle ändra sig. Smiter han betalar du bara ditt eget, inte hans.
    Beställ ungefär för samma pris som han beställer till sig själv eftersom han bjuder. Om han köper för 500 säger vi, beställ inte för 1500 utan håll dig kring samma summa. 

2. Hel ren och vardagssnyggt

3. Njae inte gå ut och röka under middagen. Rök innan eller efter.

4. Nöden har ingen lag. Gå på toaletten om du måste.

5. Har du barn som är hemma själva är det såklart ok att ha telefonen på, ha väldigt låg volym och undanstoppad.
    Man måste inte stänga av den men ha på ljudlöst annars.

• Anonym (M)
    Anonym (Lady) skrev 2022-08-04 20:34:45 följande:

Det enda i tråden som förvånar mig är alla som skriver att mobilen måste vara av eller på ljudlöst.
    Varför det?

Är man 14 så visst, men som vuxen?

Ha vib på bara, så märker du om någon hör av sig och kan kolla av om det kan tänkas vara viktigt.
    Jag skulla aldrig någonsin stänga av mobilen, och allra minst för en dejt. Fixar han inte att jag har mobilen på så... tja, då kan vi lika gärna skita i det.

Att ha ljudlöst eller väldigt låg volym på om man tex har barn som måste få tag i en, handlar ju inte bara om respekt för sin date utan också respekt för övriga restauranggäster.

Det passar sig helt enkelt inte att ens telefon börjar ringa högt mitt i restaurangen.

Måste man ha telefonen så har man den diskret på och talar om för dejten att man har den ifall x händer. Avstängd måste den inte vara men det är ju inte särskilt svårt att ha ljudlöst.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lady) skrev 2022-08-04 20:34:45 följande:

Det enda i tråden som förvånar mig är alla som skriver att mobilen måste vara av eller på ljudlöst.
    Varför det?

Anonym (Lady) skrev 2022-08-05 04:55:41 följande:
    Vilket var vad jag skrev... Obestämd

I din första mening undrar du varför man måste ha telefonen på ljudlöst. Så det var ju inte riktigt det du skrev.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lady) skrev 2022-08-05 11:16:00 följande:
    Sen skrev jag också att man kan ha den på vib, men det missade du. MEd flit eller?
    Nej.

Men varför förvånades du över svar som du höll med om?
Svar på tråden Orolig för restaurang, hur funkar det