Inlägg från: Anonym (Rosie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosie)

Är detta skadligt för barn?

Har han droger i hemmet? För i så fall skulle jag nog inte ta med barnen dit alls. Farmor får komma till er för att umgås. Starka läkemedel har ju speciella lock för att inte enkelt råka öppnas. Många placerar alkohol och sprit medvetet svåråtkomligt för små händer, men hur förvarar denna man sina droger? Jag skulle inte vilja att mitt förskolebarn råkar hitta en påse knark hemma hos farmor direkt..

• Anonym (Rosie)
    Anonym (Tyui) skrev 2022-08-01 22:03:44 följande:
    Om du äter mediciner där du har en kontrollerad dos så blir man inte påverkad på samma sätt, sen tolererar man sin medicin på ett annat sätt, man vänjer sig vid biverkningarna och de påverkar dig inte på samma sätt. Sen vet ju de vuxna om att det inte handlar om mediciner och vem vet vart han gömmer det så barnen kan hitta. Sen kan man ju inte skylla på att farfar äter mediciner så han blir konstig, då skyddar och normaliserat man ju missbruket. 
    Plus att med medicin vet man att det som är i burken även är det som står på burken och att det har blivit tillverkat av utbildade personer i en kontrollerad miljö.
  • Anonym (Rosie)
    Anonym (....) skrev 2022-08-02 12:08:54 följande:
    Så det vet man? 

Du vet med andra ord inte hur många narkotikamissbrukare som använder legitima läkemedelsburkar just för att dölja sitt missbruk. Så nej, man kan tyvärr inte lita på att det som är i burken är samma som står på burken. Långt ifrån. 
    Ja, alltså du kan lita på att det du får i burken från apoteket faktiskt är det som det ska vara. Sen om du själv lägger i nåt annat efteråt är ju en helt annan sak.

Köper du droger från nån på gatan kan du aldrig vara helt säker på vad det är eller hur det tillverkats. 
Svar på tråden Är detta skadligt för barn?