Inlägg från: Anonym (Tina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tina)

Är detta skadligt för barn?

Min mans Pappa är missbrukare.
    Ibland då vi ses märks det att han är påverkad.

Inte så att han är högljudd och stökig, men verkar lätt berusad/ påverkad av någonting.

Vi har två barn på 5 och 2 år som då träffar en närstående ( som inte är deras riktiga farfar då min mans mamma har en ny man)  i detta tillstånd.
    Deras riktiga farfar är dock död så detta är ju en person dom växt upp med som en farfar.

Han är inte så ofta runt oss då han är i detta tillstånd, vilar mest, men ibland är han med alla andra och vi vuxna märker ju på rösten och rörelser.

Påverkas barnen negativt av det?
    Min man säger att barnen nog är för små för att riktigt förstå. 
    Men tänker att dom kanske ändå märker att han inte alltid är sig själv.

• Svar på tråden Är detta skadligt för barn?
  • Anonym (Tina)

I denna tråd ska man kunna vara anonym

• Anonym (Tina)

Ja han är inte min mans riktiga pappa heller förstås men han har växt upp med honom sedan skolåldern. Han kallar honom inte pappa och mina barn kallar honom inte farfar men det är ju ändå lite de relationerna de har. Han är ju en i familjen som vi träffar ofta.

Mamman tycker såklart inte om att han går på droger, men det pratas inte mycket om det förutom i riktigt dåliga perioder då det är oundvikligt. han har bättre och sämre perioder.  Jag vet inte vilka droger det handlar om, förutom alkoholen. Men det är andra droger också.

Ibland är han ju mer påverkad så det märks tydligt, men är det för tydligt brukar de inte komma förbi oss, har hänt någon enstaka gång.

• Anonym (Tina)

Tänker ändå att mediciner är met kontrollerat.

Detta vet man ju inte med, kan ju vara lite mer än lätt berusad ibland. Men tänkte mer på om det är obehagligt för våra barn.  Vi ska nämligen till deras sommarställe nästa helg.

• Anonym (Tina)

Har ingen annan släkt med problem?

Svar på tråden Är detta skadligt för barn?