• Tow2Mater

Är detta skadligt för barn?

Att verka lätt berusad/ påverkad av någonting kan man ju bli av mediciner också, och ingen säger ju nåt om det. Ett par glas vin kan ju vissa bli påverkade av, men även det anses okey. Så tror inte det är nån fara alls for barnen. Om de frågar är det ju bara att svara något åldersanpassat.

• Tow2Mater
    Anonym (Tyui) skrev 2022-08-01 21:10:06 följande:
    Går inte citera, men då förstår jag. Min far är alkoholist men bor inte med min mamma längre. Vi träffas oftast över en fika men vi sover inte över där fast det är långt att åka. Skulle aldrig dela en stuga med barn och en missbrukare. Mina barn vet inte att morfar dricker men visst märker dem, den äldsta tycker morfar är konstig. De märker att nåt är off, en obehagskänsla. Om det dessutom är droger inblandade så aldrig.
    Måste han ens åka med om han inte kan hålla sig. Jag förstår att han inte slutar eftersom hans fru låter detta pågå. Låtsas inte som att inte nåt är fel, säg ifrån. Hade det bara varit vuxna men att sätta barn i den situationen är bara nej.
    Att likna det med medicin va nog bland det knäppaste jag läst. Det är milsvid skillnad mellan att gå på droger och att äta mediciner. 
    Vilken skillnad i sammanhanget?
Svar på tråden Är detta skadligt för barn?