• Anonym (Sara)

Har hittat en annan?

Jag och min kille träffades för ca 8 månader seden. Han är jätte fin person och jag är jättekär i honom. Han säger han älskar mig han vill ha barn med mig. Vi båda har barn sedan tidigare. Jag sa nej till barn eftersom jag har redan och vill ha fler. Han sa det okej, men han drog sig undan mer och mer på de sista två månaderna. Han ringer inte längre och han smsar inte lika ofta. Det har gått flera dagar nu utan sms eller enda ringsignal. Jag ringde upp honom igår ikväll ochan svarade inte men han skickade ett sms. "Jag är förkyld och har sovit hela dagen."
    JJag kan tillägga han går ut med sin killkompisar ofta, och han kommer ofta sent hem till sig själv.
    JJag frågade honom om det finns en annan kvinna, han sa nej! 
    Snälla vad tror ni?

• Svar på tråden Har hittat en annan?
  • Anonym (Sara)

Tack så jättemycket för ditt svar!
    Du har absolut rätt i det skrev om hans spel. 
    Du får gärna berätta mer om " love bombing".
    Tack igen!

• Anonym (Varningsklocka)
    Anonym (Sara) skrev 2022-07-30 23:59:03 följande:

Tack så jättemycket för ditt svar!
    Du har absolut rätt i det skrev om hans spel. 
    Du får gärna berätta mer om " love bombing".
    Tack igen!

Du kan googla men här är några citat och länkar. Där kan du också hitta en beskrivning av de olika stadierna, det börjar med idealisering, men sedan kommer de nedtryckande metoderna längre fram. I slutänden handlar det om psykisk misshandel som lätt kan leda till fysisk misshandel. Många killar stannar tack och lov i det första stadiet men om killen reagerar negativt när tjejen backar är det en klar varningssignal. Det är i de fallen man riskerar att det eskalerar efter ett tag.

VERY WELL MIND
    Love bombing occurs when someone ?bombs? you with extreme displays of attention and affection. Although it can be a positive aspect at the beginning of a romantic relationship, it can lead to gaslighting and abuse. Psychologists caution it might be a manipulative tactic by a narcissist or sociopath in an attempt to control you.

www.verywellmind.com/what-is-love-bombing-5223611

WIKIPEDIA
    Love bombing is an attempt to influence a person by demonstrations of attention and affection. It can be used in different ways and for either positive or negative purposes. Psychologists have identified love bombing as a possible part of a cycle of abuse and have warned against it.

One of the signs of love bombing in the start of a relationship is intense attention during a short period of time and pressure for very rapid commitment.

Another sign of love bombing is being intensely showered with affection, gifts, and promises for the future with the predator so that the victim feels or is made to believe that all this is a sign of "love at first sight". Since such signs of affection and affirmation may meet felt needs and not look harmful at the surface, the excitement of such a new relationship often does not appear as cause for alarm.[10] However, after the initial excitement, when the victim shows interest or care about anything beyond their new partner, the manipulator may show anger, passive-aggressive behavior, or accuse the victims of selfishness. If the victim does not comply to demands, the devaluation stage begins: the abuser withdraws all affection or positive reinforcement and instead punishes the victim with whatever they feel is appropriate?shouting, beratement, mind gamessilent treatment, or even physical abuse.

The key to understanding how love bombing differs from romantic courtship is to look at what happens next, after two people are officially a couple. If extravagant displays of affection continue indefinitely, if actions match words, and there is no devaluation phase, then it's probably not love bombing. That much attention might get annoying after a while, but it?s not unhealthy in and of itself.

en.wikipedia.org/wiki/Love_bombing
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Sara) skrev 2022-07-29 21:19:52 följande:

Kan han  inte skriva en mening t.ex hej jag ledsen är inte intresserad eller något?
    Jag trodde jag träffade en vuxen man! Vilken liten t.nt!????????????

Att ofta gå ut med grabbarna, och ofta komma hem sent, känns inte särskilt vuxet. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Sara) skrev 2022-07-29 21:14:14 följande: #5

När vi ses han pussas och kramas och han är hur gullig Som helst. Jag har haft två långa förhållande och jag vet inte hur män beter sig när dom vill göra slut.

Det kan ju vara så att han tappat intresset men är för feg för att säga som det är och vill att du ska "inbilla" dej att det är något som inte stämmer och när du dumpar honom är det du som är konstig, han har ju faktiskt försökt.
  • Serena

Vem bad dig om din korkade åsikt?
    Vem har sagt han är konstig?
    Han hörde av sig igår och allt är som vanligt sa han.
    Jag vet han kommer att  försvinna igen och sedan komma tillbaka till mig. Han kallar mig för älskling, babe, love och så vidare. För några veckor sedan vi var på landet och allt var så fint och mysigt. När kom hem försvann han. Efter en några dagar hörde han av sig. " Jag älskar och jag längtar efter dig". Sedan försvann igen. Efter tre veckor kom han hem från landet som ligger bara 45 med bil från oss.Han kom till mig direkt, och han  var så glad. Jag fick kyssar kramar och mycket annat uppmärksamhet. Jag var ledsen och sörjde vår kärek som jag trodde tog slut...Jag fråga honom varför han inte hörde av sig. Han sa han var på landet med släkten och han hade inte med sig mobilen eller han hade den i bilen. OM HAN INTE VILL VARA IHOP DÅ BEHVER INTE VI KYSSAS...VI KAN KRAMAS ELLER KINDPUSSAS SOM KOMPISAR GÖR. 
    Mycket tyder på "love bomning."

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Sara) skrev 2022-07-29 21:19:52 följande:

Kan han  inte skriva en mening t.ex hej jag ledsen är inte intresserad eller något?
    Jag trodde jag träffade en vuxen man! Vilken liten t.nt!????????????

fråga honom bara ?
  • Anonym (sådär)

Vad jag tror?

Jag tror att det inte spelar någon roll om han träffat någon annan eller ej, han vill bevisligen inte ha dig, av vilken anledning kvittar.

Det kanske vore bättre om du slutar fundera över varför och bara inser att det är över och går vidare?

• Anonym (Godiva)

Sen det dummaste en tjej kan göra är att bli gravid och tro att det vill "binda" honom närmare/tätare till sig. 

• Anonym (Js)

Det är väl inte säkert att han har ett behov av att höras av i telefon. Jag har inte det. Att diskutera om man vill ha fler barn är inte så konstigt heller.
    Jag tycker många av svaren här är överanalytiska.

• Kungsholmsbo
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2022-07-31 11:32:47 följande:
    Att ofta gå ut med grabbarna, och ofta komma hem sent, känns inte särskilt vuxet. 
    Men hjälp, när ska man göra det då. Alltså gå ut och vara med grabbarna? Såklart är det vuxet och han har ett liv. Bra för honom. 
  • Kungsholmsbo

Som jag förstår det har ni haft en relation i 8 månader och den verkar seriös. Men nu har hans beteende förändrats.

När man har varit tillsammans ett tag så behöver man inte höra av sig lika mycket eftersom man är säkrare på varandra. Samtidigt är det relativt tidigt i relationen och han borde vara förälskad fortfarande och således intresserad av att prata med dig ofta. En gång om dagen är väl det minsta man kan begära, särskilt som han ju tidigare har haft förmågan att höra av sig. 

Du verkar missnöjd med hans frekvens och känner dig otrygg med honom. Eller hans beteende gör sig otrygg. Och det är fullt begripligt. Han borde ha kontaktat dig i det fall du beskriver. 

Säg att du märker att han hör av sig mindre och att det inte funkar för dig att bli ghostad av dig egen pojkvän. Det är helt enkelt inte så man beter sig om man är vuxen och har en relation med någon. Du behöver alltså säga till honom vad förväntar dig från hans sida.

Säg också att du har uppfattat att han har känslor för dig på samma sätt som du har för honom och att du inte tänker gå med på något slags förhållande där du undrar över hans känslor och han är omväxlande varm och kall. Är han osäker är det lika bra att avsluta så att du kan hitta kärleken i någon annan.

Lovar han bättring (vilket han troligen kommer göra) som sen inte infrias så avsluta relationen. Låt inte hans dåliga omdöme och ouppfostrade sätt skapa problem för dig. Gör slut innan du blir mer investerad i honom. 

Han borde inte agera på ett sätt som kan betyda att han förlorar dig. Och just nu gör han det. Det får mig att undra över hans känslor. Men bara han kan svara på vad han känner. 

Svar på tråden Har hittat en annan?