• Anonym (BF2023)

    Planerat abort men ändrat sig i sista stund?

    Fler?
    Berätta gärna er historia.
    Känner att jag har viss skam för att jag tänkt göra abort ifrån början, men har nu valt att inte fullfölja det utan vi behåller.

  • Svar på tråden Planerat abort men ändrat sig i sista stund?
  • Anonym (T)

    Det är inget skamligt i det, varken att göra abort eller att välja att behålla.

    Jag blev oplanerat gravid och bokade tid för abort. Gick dit för ultraljud och fick sedan information om hur aborten skulle gå till (medicinsk). Vi ångrade oss. Valde att behålla istället. Idag är barnet 10 år och vi har aldrig ångrat oss. Men jag har heller aldrig känt någon skam i att vi valde att behålla.

  • Anonym (2:an)

    Jag hade bokat tid för abort med min nr2. Hade då en bebis hemma på 4 månader. När dagen kom o jag gick in till sköterskan på sjukan. Så satte jag mig ner och då kände jag efter. nej jag vill inte jag behåller bebisen. idag är han 15 år den bästa unge som finns. sjukt tacksam att jjag lyssnade inåt den gången och oftast har man svarar inom sig. Gjorde även en abort senare i livet och då kändes det sorgligt men beslutet var ändå rätt. där o då. 

  • Anonym (Fembarnsmamma)

    Jag gjorde en abort när jag studerade. jag ville absolut inte ha barn då. Jag fick sedan 3 barn med samma pappa 6, 7 och 9 år senare. Jag har sedan  också fått 2 barn med en annan man. Så jag har alldeles tillräckligt med barn ändå  och jag har aldrig ångrat aborten. Men, jag tänker än idag, 20 år senare, ibland på vem det barnet skulle ha blivit. Jag känner också att jag efter att ha fått barn så skulle jag ha oändligt mycket svårare att göra en abort även om jag är 100 för kvinnans fria val. Jag blev mycket mycket försiktigare med preventivmedel efter också.

    jag håller med de som säger att det inte ska finnas någon skam i att behålla i så kallat ?fel? läge. Vad är det egentligen liksom? Det kan bli hur rätt som helst. Och hur lätt är det att bli gravid i precis rätt läge för många?
    det ska så klart i vara någon skam i att välja abort heller. 


    du måste känna efter själv och följa ditt hjärta. 

Svar på tråden Planerat abort men ändrat sig i sista stund?