Inlägg från: BellaDonnna |Visa alla inlägg
  • BellaDonnna

Förskollärare 39 000 lön?

Hej,
    jag undrar nyfiket om ni som arbetar som förskollärare framförallt i Stockholm har en lön på runt 40 000. Enligt Stockholms stads hemsida erbjuder  de konkurrenskraftiga  löner och medianlönen är hela 39 000. Nyexade och mer erfarna, vad vad har ni?

• Svar på tråden Förskollärare 39 000 lön?
  • BellaDonnna

Kan tyvärr inte citera dig förskolelärare som hade lön på 37 och inte var nöjd med din löneutveckling, har du inte funderat på att söka nytt, då kanske du kan få upp lönen? 

nån annan, gärna nyexaminerad får gärna dela med er hur det gick till när ni gick ert första arbete efter studierna och vad ni gick för lön?

Gärna Stockholm 

• BellaDonnna
    Anonym (Carro) skrev 2022-07-27 23:57:21 följande:

Jag är förskollärare med 3 års erfarenhet, arbetar i en kommun strax utanför Sthlm. Min lön är 38700 och jag tycker att jag ligger lågt.

Vad tycker du är en rimlig lön? Är du nöjd annars med jobbet? Vet du vilken löneökning du får iår?
  • BellaDonnna

Angående ditt inlägg, Fladh Gordo som jag tyvärrinte kan citera,

varför citerar du mitt inlägg överhuvudtaget? Jag undrar vad nyexade förskollärare har i lön, framförallt i Stockholm och du svarar - Det där är i Stockholm och bla bla, jo det vet jag, men som sagt jag vill ha svar från förskollärare, gärna nyexade och gärna från Stockholm vad de tjänar 

Vad ville du tillföra???? Vem är du liksom???

• BellaDonnna
    Flash Gordon skrev 2022-08-19 22:03:33 följande:
    Eftersom du skriver "framförallt i Stockholm" så är det öppet i TS för att visa på vad som gäller mer generellt också. Så inte någon stackare i Ludvika sitter och tror på den typen av siffror och får ångest för att hon misslyckats med sitt lönesamtal.

Jag visar också skillnaden på MEDIAN och MEDEL. 

Det var ju ungefär vad jag tillförde med mitt inlägg
    Ok, är du nyexad förskollärare eller ens förskollärare? Det är dom jag vill ska svara, vad du vill berätta är ju sånt jag kan googla själv och inte sånt jag har frågat efter,.
  • BellaDonnna
    Flash Gordon skrev 2022-08-19 22:36:34 följande:
    Här svarar alla som vill oavsett utbildning. Det är inte ens säkert att jag svarar för din skull så mycket som för alla andras skull, också.
    Jo visst alla får svara men det är ju inte relevanta svar, av ren nyfikenhet vad har du för erfarenhet/relation till fråga?
Svar på tråden Förskollärare 39 000 lön?