• SvenOlsson

IVF Riga

Jag har väldigt god erfarenhet av AVA Clinic i Riga (den kliniken som ligger på V?landes iela 3), från att jag i höstas deltog där som donator i en IVF-behandling. Mitt intryck är att de är kunniga och behjälpliga i varje steg av processen. Jag skulle säga de är mer kunniga gällande fertilitetsfrågor än vården i Sverige.

Ett exempel är den gången kvinnan jag donerade till behövde en viss medicin, men hennes svenska läkare tyckte den var onödig och vägrade skriva ut den. Då skrev kliniken ut medicinen istället och budade över den till henne med flygpost. Jag har skrivit en lång berättelse om resan till kliniken på min blogg, som är länkad på min sida här på Familjeliv. Den korta versionen är att hon nyliggen födde pigga & friska tvillingar :)

En annan sak jag minns är dock att det finns två kliniker i Riga med snarlika namn. Kan det vara så att ni råkat välja den andra kliniken?

• SvenOlsson
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 13:01:38 följande:
    Jag pratar om KLINIKEN IVF RIGA, jag försökte vara tydlig i trådstarten men det är ju lite förvirrande. Jag pratar om kliniken som heter IVF Riga, inte den klinik du pratar om (som jag nog enbart sett någon enstaka negativ kommentar om men många positiva).
    Ok då förstår jag. Själv blandade jag lätt ihop de två klinikerna i inledningsskedet. Jag har tyvärr också bara hört negativa saker om IVF Riga-kliniken
Svar på tråden IVF Riga