Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Trakasserad

Jag har en son vars pappa har en mörkare hudfärg varav sonen är brun. Vi bor på en mindre ort där folk är väldigt inskränka. Min son har blivit retad pga hudfärgen sen skolstart. Jag har tagit upp detta med skolan ett antal gånger men de nonchalerar totalt. Nu är han äldre, går i högstadiet de har blivit bättre men de händer fortfarande att dom är elaka mot honom.. nu har de även gått på mig, ungdomma.  När jag går förbi så viskar dom och skrattar åt mig. Ropar efter mig. Har tom fotograferat mig i smyg. Skriver mitt namn i chatten på snap att de är jag som skriver.
    Jag vet inte längre hur jag ska hantera denna situation. Dom som ger sig på mig är ett tjejgäng. Dom som ger sig på min son är både killar och tjejer.. hur hade ni hanterat de hela. Känns som ju mer jag ber skolan lm hjälp desto mer utsatta blir vi.
    Har sökt ny lägenhet i större stad men väntan är lång ????

• Svar på tråden Trakasserad
  • Anonym (Ledsen)

Jo detta är dessvärre sant. Jag har pratat med rektorerna samt lärarna och de slutar med att de säger att dom upplever inte att de finns rasism på skolan samt att min son kan vara den som starta de hela.. blir så trött på de här. När vi flyttade hit så var de inte många med invandrarbakgrund, de har kommit lite fler nu så de kanske är mer acceptans för dom yngre barnen.. 
    Jag har frågat om jag kan få numret till barnens föräldrar för jag tänker att vi kan prata med varandra, säkert kommer fördomarna därifrån. Men de får jag inte. Nör jag sa att jag tänkte kontakta skolinspektionen så sa rektorn att han tänkte anmäla mig till soc för han var orolig över familjesituation?!?!
    Jag flyttade hit från storstaden för att mitt barn inte skulle växa upp bland kriminalitet. Jag trodde jag gjorde ett bra val. Men de var de tydligen inte. Känner mig som jag har utsatt honom ännu mer och nu även mig då. Jag tänker om jag gör en polisanmäla så kanske de blir värre. 
    Jag kan ju inte anmäla tjejerna heller för att dom trackar mig. För dom har ju inte gjort något direkt som är farligt. 
    Jag känner mig helt utpumpad på energi. Vill knappt gå ut längre 

Svar på tråden Trakasserad