• Eveven

BF APRIL 2023

Hej! Här kan vi samlas som har BF April 2023. Hjärta

• Svar på tråden BF APRIL 2023
  • Eveven

Hur känns det idag Fia92? Dessa symtom, dem kommer verkligen och går. Idag har jag knappt känt något heller, varit på långpromenad på morgonen och sen ute hela dagen i trädgården och grejat. Nästan glömt av att jag är gravid. 

Polly91 Åh vilken tajming. Lider med dig, håll ut! Förvånad

• Jojjans
    Polly91 skrev 2022-08-06 17:00:17 följande:

Idag har jag kräkts två gånger och mår sååå illa. Så jobbigt när hela min mans släkt är på besök och man ska hålla det hemligt Gråter Längtar tills man kan berätta och få må dåligt utan att låtsas att allt är bra! 

å din stackare! Jag hoppas mitt illamående håller sig lugnt, för på lördag ska vi ha 3-årskalas för vårat barn och halva släkten kommer. orkar inte med om det märks ännu!

• JenniB
    evelinagra1 skrev 2022-08-03 08:43:23 följande:

Tog ett digitalt imorse och det hade slått över till 3+ nu så det känns som en lättnad även fast man såklart kan få missfall ändå 

Vad roligt! Vilken vecka är du i nu? Vill också ta ett nytt digitalt men helst vänta tills jag är säker på att det borde stå ?gravid 3+? Skrattande
  • JenniB
    evelinagra1 skrev 2022-08-04 22:30:57 följande:

Vad har ni för symtom och vilken vecka är ni i? Jag har typ inga symtom.. kissar mycket bara 

Jag är nu i vecka 6 (5+0) och är sååå himla uppblåst, så här stor mage hade jag nog inte ens i vecka 20 med första barnet. Hoppas verkligen det lugnar ned sig lite snart så jag inte får en massa frågor på jobbet tex. Oskyldig

Annars har jag ömma bröstvårtor och nästan konstant växtvärk i livmodern. Spänner och drar här och där Glad
  • Fia92

Tack för all pepp! Jag VET ju att alla graviditeter är olika och att det inte är helt ovanligt att symtom kommer och går men det är så svårt att ta till sig det när det blir exakt som det var när det blev ett missfall. 

Idag har jag haft väldigt ont i magen. Hoppas att det bara är normal molvärk. Min enorma trötthet och höga puls vid minsta ansträngning är fortfarande helt borta vilket känns oroväckande. Vi har i alla fall bestämt oss för att boka ett privat ultraljud om några veckor. Är det någon annan som också ska göra det?

Att de här första veckorna ska vara så jobbiga! Jag trodde man skulle känna sig lugnare med barn nummer två men icke?

• 2020bebis
    JenniB skrev 2022-08-06 19:42:10 följande:
    Jag är nu i vecka 6 (5+0) och är sååå himla uppblåst, så här stor mage hade jag nog inte ens i vecka 20 med första barnet. Hoppas verkligen det lugnar ned sig lite snart så jag inte får en massa frågor på jobbet tex. Oskyldig

Annars har jag ömma bröstvårtor och nästan konstant växtvärk i livmodern. Spänner och drar här och där Glad
    4+5 här och också sååå svullen om magen! Börjar jobba på måndag igen så får också hoppas det lägger sig Tungan ute
  • Annemarit123
    Fia92 skrev 2022-08-06 19:45:47 följande:

Tack för all pepp! Jag VET ju att alla graviditeter är olika och att det inte är helt ovanligt att symtom kommer och går men det är så svårt att ta till sig det när det blir exakt som det var när det blev ett missfall. 

Idag har jag haft väldigt ont i magen. Hoppas att det bara är normal molvärk. Min enorma trötthet och höga puls vid minsta ansträngning är fortfarande helt borta vilket känns oroväckande. Vi har i alla fall bestämt oss för att boka ett privat ultraljud om några veckor. Är det någon annan som också ska göra det?

Att de här första veckorna ska vara så jobbiga! Jag trodde man skulle känna sig lugnare med barn nummer två men icke?

Det är snarare tvärtom för mig, är mer orolig nu med barn nr 2 än jag var med ettan! 

Vi kommer inte göra VUL men en tidigt ultraljud kring vecka 12. Hur ska ni andra göra?

• Eveven

Håller tummarna att symtomen kommer som ett brev på posten Fia92, även om man såklart inte vill att någon ska må dåligt. Men förstår att symtomen blir ju ett kvitto på något sätt. 
    Det låter positivt med molvärk. 
    Idag har jag haft mer energi än någon dag sen jag fick veta att jag var gravid. Men brösten känns fortfarande av och min gasiga mage.

Förstår när man varit med om en sak, att det påminner om sist och då är det enda man kan tänka på. Men positivt också att ditt test slog om till 3+. Sist när jag skulle ta mitt digitala så skulle det slå om till 3+ men då fick jag 1-2 istället, och då fattade jag direkt. Så nu när jag fått 3+, ska jag inte testa mer. 

Vi har bokat privat tidigt ultraljud 7+0, den 16 augusti, Det känns skönt och på något sätt lugnande. 

• Eveven

Om allt ser bra ut vecka 7+0 så kommer vi boka en ny tid privat, vilken vecka det blir det har vi bestämt att vi bestämmer då. Men vecka 12+0 som senast. 

• JenniB
    Annemarit123 skrev 2022-08-06 20:05:06 följande:

Det är snarare tvärtom för mig, är mer orolig nu med barn nr 2 än jag var med ettan! 

Vi kommer inte göra VUL men en tidigt ultraljud kring vecka 12. Hur ska ni andra göra?

Jag skulle helst vilja göra ett tidigt ultraljud som jag gjorde med förra graviditeten, men kan inte bestämma mig. Är superkrångligt att få tag i den privata kliniken som gör det och så kostar det 1500kr. Känns lite sådär för 5min koll och en ultraljudsbild även om det skulle kännas så mycket bättre än att vänta till kub.
Svar på tråden BF APRIL 2023