Inlägg från: johe01529 |Visa alla inlägg
  • johe01529

BF APRIL 2023

Hej!
    Har följt i smyg i en vecka nu men tänkte att det var dags att skriva! Är gravid och väntar mitt tredje barn till 2 april, blev gravid på andra försöket.

Symtom: illamående till och från men än så länge bara kräkts en gång. Trötthet, och andfådd vid minsta ansträngning.

När det kommer till KUB så tar vi väl det om det rekommenderas men om inte bekostar vi ett tidigt ultraljud bara för att få en bild bara för skojs skull.

Hur gör ni med att berätta för andra? Jag hoppas kunna klara mig från att berätta på jobbet förrän efter v12, inte kunnat innan pga kräkningar. Men nu är jag ledig 2v och sen jobbar jag deltid så jag hoppas kunna vara diskret.

• johe01529

Jag har berättat för mina vänner men inte min familj eller kollegor. Familjen vet jag inte när jag ska säga de till, tidigare har jag berättar på en gång men nu håller min syster på med IVF och det har inte gått så bra så därför tvekar jag.

Tror också jag kanske håller på att få missfall. I fre-lör så hade jag bruna flytningar, sedan 2 dagar ingenting och nu när jag torkade mig kom det färskt blod. Inte direkt ont och det jävla illamåendet kvarstår. Så jag väntar och ser vad som händer.

• johe01529

Behöver klaga och gnälla. Blödde hela eftermiddagen igår och mådde illa som fan. Idag har det igen slutat blöda, lite bruna flytningar kvarstår men det gör också det jävla illamåendet. Jag vill bara att kroppen ska bestämma sig. 

Har tid hos BM nästa vecka för inskrivning och tänker att jag ska gå på det och bara stämma av. Tog ett gravtest idag och tänkte ta ett i helgen för att jämföra om det blir svagare iaf

• johe01529

Halli hallå
    Verkar inte bli nått missfall här. Blödningarna har slutat och jag kräks flera gånger om dagen och mår nästan konstant illa. Min 4-åring är rädd för att bli smittad av mammas magsjuka. ????

Var och skrev in mig hos BM igår och fick läkartid nästa vecka för sjukskrivning, precis som med tidigare graviditeter. 

Lite sugen på att kosta på mig ett tidigt UL, men tvekar.

• johe01529

Var hos läkaren i måndags och blev sjukskriven till den 22 september, skönt! Var också på ultraljud igår och såg ett tickande hjärta samt att den stämmer i växten med det jag räknat. Så nu känns det i sin ordning även om jag fortfarande har bruna flytningar till och från. Hoppas att jag lyckas vara med i FB gruppen om min mail slutar strula

• johe01529
    evelinagra1 skrev 2022-08-25 12:18:32 följande:
    Vilken vecka är du i? :) 
    Är i 8+3
Svar på tråden BF APRIL 2023