Inlägg från: JenniB |Visa alla inlägg
  • JenniB

BF APRIL 2023

Hej på er!

En till här med bf i april, den 8/4 enligt apparna! Hjärta

För oss är det andra barnet då vi har en son som är 3 år. Jag har längtat efter att kunna försöka få ett syskon och nu tog det sig på första försöket. Såå oväntat men oj vad lycklig jag blev!
    Jag hoppas att vi alla får underbara graviditeter & det ska bli så roligt att få följa er med Hjärta

• JenniB
    evelinagra1 skrev 2022-08-03 08:43:23 följande:

Tog ett digitalt imorse och det hade slått över till 3+ nu så det känns som en lättnad även fast man såklart kan få missfall ändå 

Vad roligt! Vilken vecka är du i nu? Vill också ta ett nytt digitalt men helst vänta tills jag är säker på att det borde stå ?gravid 3+? Skrattande
  • JenniB
    evelinagra1 skrev 2022-08-04 22:30:57 följande:

Vad har ni för symtom och vilken vecka är ni i? Jag har typ inga symtom.. kissar mycket bara 

Jag är nu i vecka 6 (5+0) och är sååå himla uppblåst, så här stor mage hade jag nog inte ens i vecka 20 med första barnet. Hoppas verkligen det lugnar ned sig lite snart så jag inte får en massa frågor på jobbet tex. Oskyldig

Annars har jag ömma bröstvårtor och nästan konstant växtvärk i livmodern. Spänner och drar här och där Glad
  • JenniB
    Annemarit123 skrev 2022-08-06 20:05:06 följande:

Det är snarare tvärtom för mig, är mer orolig nu med barn nr 2 än jag var med ettan! 

Vi kommer inte göra VUL men en tidigt ultraljud kring vecka 12. Hur ska ni andra göra?

Jag skulle helst vilja göra ett tidigt ultraljud som jag gjorde med förra graviditeten, men kan inte bestämma mig. Är superkrångligt att få tag i den privata kliniken som gör det och så kostar det 1500kr. Känns lite sådär för 5min koll och en ultraljudsbild även om det skulle kännas så mycket bättre än att vänta till kub.
  • JenniB
    Bruno97 skrev 2022-08-06 21:10:14 följande:

När kommer ni att berätta för chefen samt kollegorna?

Jag har funderat på det här lite de senaste dagarna.
    Jag går på tjänstledighet den 1. Oktober och då har jag väl precis haft kub om jag räknar rätt. Hoppas att jag kan vänta tills efter kub med att berätta oavsett om jag nu är tjänstledig eller inte men skulle jag må illa mycket nu de kommande veckorna eller ha problem med att få ihop tiderna jag ska vara på mvc så kommer jag nog berätta för min chef och kanske kollegan som jag delar kontor med. Det blir nog att ta det lite som det kommer. Glad

Hur har du tänkt?

• JenniB

Idag slog verkligen rygg och bäckensmärtan till, precis som förra graviditeten. Någon mer som fått foglossning/bäckensmärta tidigt? Rynkar på näsan

• JenniB
    Chelsea84 skrev 2022-08-08 09:48:11 följande:

JenniB: (går inte att citera) japp samma här...kunde knappt sova inatt för värken i ryggen. förra graviditeten kom de nog runt v 10.

Åh då är jag inte själv, men usch för dig som också har problem med det. Kände mig som en stel gammal tant i går Tungan ute
  • JenniB
    Bruno97 skrev 2022-08-08 22:02:00 följande:

Någon som har haft appen FLO?

när man fyller i sin mens och sen fyller i att man är positiv försvinner då mensen och dagen där då börjar? Alltså går från rosa till gul?

Japp det blir gult som du säger :)
Svar på tråden BF APRIL 2023