Föreslå sex med andra
Jag skulle inte alls uppfatta det som sårande om det läggs fram på rätt sätt. Jag träffar ibland andra med min mans tillåtelse. Han tänder även på det och vi har ett fungerande sexliv även om jag har mer lust än vad han har. Hon kommer inte ha problem att hitta kandidater på en sexkontaktsida som tex hemligg. Jag tror det ändå finns saker du kan göra för att minska risken för att hon lämnar dig för detta. Se det som ett gemensamt projekt. Du är med och väljer ut män och ni pratar om både bra och dåliga upplevelser. Just att vara lite känslomässigt engagerad tror jag är bra men det innebär också att du behöver finnas där för henne i detta. Och även att du visar att du jobbar för att må bättre och för er. Att ni möts på andra sätt även om ni inte just har sex. När det gäller män kan man eventuellt göra saker för att minska risken för att det blir komplicerat. Välj en riktig swingers eller en man i relation som har tillåtelse från sin fru. Kanske att han är yngre, bor i en annan stad eller andra saker som gör att han inte är förhållandematerial. Kanske att hon träffar flera samtidigt och att det inte så känslomässigt som det kan bli med bara en älskare. Samtidigt tror jag det är bra att du försöker förmedla att du litar på henne och hennes omdöme. Att du tror på er och inte tror att hon kommer lämna dig pga detta. Ja det var mina spontana tankar.