Inlägg från: Anonym (Andra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andra)

Föreslå sex med andra

Jag överväger att diskutera med min respektive om hen kan tänka sig att ha sex med andra.

Låt mig förklara.

Jag har p.g.a. depression och utmattning förlorat all min sexlust. Den har gradvis försvunnit med åren men är sedan en tid tillbaka icke befintlig.
    Min respektive är fantastisk på så många vis och jag uppskattar hen otroligt mycket.

Hen är vacker, snygg och har en erotisk dragningskraft i kombination med en äventyrlig och mycket hög sexlust.
    Men jag har, p.g.a. min bristande sexlust funderat på att lägga fram förslaget att hen kan träffa andra för sex undertiden jag jobbar på mig själv och min hälsa. Detta ses kanske som långt ifrån normen, men jag tycker det känns fint att presentera en potentiell och temporär lösning till min respektives sexuella frustration.

Tror du, att du hade uppskattat ett sådant förslag om du var den som är sexuellt frustrerad i en relation och din partner föreslår detta? Jag vill inte riskera att såra min partner genom att ställa frågan.

• Svar på tråden Föreslå sex med andra
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-07-23 16:16:22 följande:

Du behöver inte skriva hen. Vi fattar att du är en man som vill ligga med andra kvinnor

Tack för ditt svar. Om det är avgörande information till frågeställningen så är jag (TS) en man och min respektive är en kvinna.
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-07-22 12:04:30 följande:

Du får försöka hitta en kk som redan är i en relation lättare då att skilja på sex och känslor.

Tack för ditt svar. Tipset är uppskattat, jag ska överväga det.
  • Anonym (Andra)
    Anonym (K) skrev 2022-07-22 10:03:31 följande:

Jättebra idé tills din partner får känslor för en av de hen har sex med. Tror det är jättevanligt att det händer vilket många inte verkar beredda på. Närhet skapar känslor, har hen det inte med dig men med någon annan är risken känslorna för dig minskar och således ökar för den andra. 

Tack för ditt svar. Det är en risk jag har övervägt och tolkar tyvärr som ofrånkomlig i och med en sådan konstellation.
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-07-23 17:25:23 följande:
    Jag skulle bli fruktansvärt sårad om min man sa att han ville ha andra för att det skulle vara som att jag inte duger. Han vill ha nåt bättre
    Jag förstår att det skulle vara sårande, med all rätt. Nu är dock frågeställningen om jag (man) riskerar att såra min respektive (kvinna) genom att presentera förslaget att hon träffar någon annan för sex undertiden jag arbetar på min hälsa.
Svar på tråden Föreslå sex med andra