Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Ni Stockholmare får allt serverat.. Eller?

Anonym (Förspänt) skrev 2022-08-02 02:04:54 följande:

Sen då? Ensam med ett barn innan jag ens är 25? Självvalt, barnet nlev till med hjälp av IVF pga extremt tidigt klimakteriet. Pga underliga för åldern symptom fick jag domen som 18-åring, min kropp trodde att jag var 50, så att säga. Även med mediciner var det bråttom om jag ville ha barn.

Mina dagar går åt att jonglera barn, jobb och studier. Jag går upp kl 5 på morgonen och kommer sällan i säng före 23. Jag har dagar då jag helt hoppar sömn. Tar igen det på helgen. Lämnar på förskolan vid 6 för att hinna till jobbet, hämtar vid 16.30-17 beroende vilket tåg jag hinner med. Det är inte alltid SL-trafiken klaffar. Pluggar på alla raster, även lunchen. På vägen hem händer ofta att jag måste förbi affären, med en trött och hungrig unge. Sen ska jag fixa middag, natta, ta hand om disk, kanske hinna städa lite, plugga mer, kanske fixa något administrativt runt hemmet och livet. Sen hade jag gärna ägnat tio minuter åt mig själv också, men det är svårt. 

Och det här beror då alltså på att det är just Stockholm, vilket ju är ämnet för tråden?
  • Anonym
    Anonym (Förspänt) skrev 2022-08-02 02:18:53 följande:
    Ja, för fan. Livet händer där det händer. 
    Om det händer där det händer så BEROR det ju inte på att det är i Stockholm? Det kunde ju hänt i Sösdala?

Om du hade svarat "Ja, för päronen dog i tuuuuuben", eller åtminstone "Jåååååå fö FAAAAA-aan! Lvvvvvet hennde dä de hennde!", så hade jag trott dig.

Nu var det ju bara ett inlägg där du tycker synd om dig OCH bor i Stockholm.
  • Anonym
    Anonym (Förspänt) skrev 2022-08-02 03:19:34 följande:
    Tycker inte ett dugg synd om mig. Visar bara på att Stockholm inte = räkmacka som TS fått för sig. 
    Jo, det gör du. Inte jag.
    Hela ditt inlägg är ju helt irrelevant? Tråden handlar alltså om huruvida man har det förspänt i Stockholm. Ja, skriver du. Det har man. Men just du har därefter drabbats av olyckliga omständigheter. Dessa har (lite svårtolkat här eftersom du är såpass berusad - "livet händer där det händer") sannolikt ingenting med geografiskt befinnande att göra.
    Därför har man det inte förspänt i Stockholm. Ah! I follow ...
  • Anonym
    Anonym (Förspänt) skrev 2022-08-02 23:19:25 följande:
    Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att JAG NOG har det rätt förspänt. JAG. NOG. Inte ALLA STOCKHOLMARE. Ser du skillnaden?
    Så relevant ditt inlägg plötsligt blev när man ser det i detta nya sken.
Svar på tråden Ni Stockholmare får allt serverat.. Eller?