Inlägg från: Anonym (Drömbo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömbo)

Ni Stockholmare får allt serverat.. Eller?

Jag tycker lite synd om de som betalar dyrt för att bo i Stockholm när det finns så många andra ställen som är vackra och mer prisvärda. I synnerhet nu när de flesta som kan får jobba hemifrån ett par dagar i veckan och inte behöver släpa sig till jobbet varje dag.

Jag kunde knappt bo bättre än jag gör, det är en kick att kolla i fönstren hos mäklare och inte hitta något objekt som man hellre vill ha än det man har.

Avgift, värme, el, vatten, larm, hemförsäkring= 10 000/mån för 170 kvm med kakelugnar, stuck, fiskbensparkett och balkong samt trädgård med rymlig uteplats delad på 6 hushåll och egen parkering ingår. Vi har hallonbuskar, jordgubbar, smultron, rabarber, vinbär och kryddsängar bl.a. 

6 minuter promenad till centrum med butiker, restauranger och hamn med vacker strandpromenad, 8 minuter till stationen.
    Arenan ett kvarter bort, 200 m till stans bästa konditori, 400 m till fiskaffären.

Lägenheten kostade 4 miljoner (har dock gått upp en bit på 5 år, och nu ner lite) men den är värd det och mer för mig. 

En släkting ska nu sälja en halvsunkig 60-tals-lgh på 80 kvm i Stockholm där man inte ens kan garanteras (och då betalar extra för) parkering, för 8 miljoner eller så, och jag tycker bara att det är helt urspårat att någon vill betala det.

Svar på tråden Ni Stockholmare får allt serverat.. Eller?