Inlägg från: Anonym (Kl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kl)

Ni Stockholmare får allt serverat.. Eller?

Med stockholmare menar du alltså norrlänningarna och gotlänningarna som flyttat dit? För särskilt många "riktiga" stockholmare finns inte kvar tror jag...

Alla orter har sina för- och nackdelar, liksom alla jobb. Jag har aldrig haft så krävande yrken som på kontor i Stockholm, och vi har kämpat hårt och sparat för att kunna köpa en mindre trea för över 3 mille. Och ja, min man gör datorspel... Själv hjälper jag till att skydda ett av landets största skyddsobjekt, vilket är till nytta för oss alla.

Själv försöker jag att inte tänka att alla på landet är riktiga lantisar, homofober och rasister som tycker det är kul med kvinnoförnedrande skämt. Man ska inte dra alla över en kam.

• Anonym (Kl)
    Anonym (Drömbo) skrev 2022-07-22 19:37:36 följande:

Jag tycker lite synd om de som betalar dyrt för att bo i Stockholm när det finns så många andra ställen som är vackra och mer prisvärda. I synnerhet nu när de flesta som kan får jobba hemifrån ett par dagar i veckan och inte behöver släpa sig till jobbet varje dag.

Jag kunde knappt bo bättre än jag gör, det är en kick att kolla i fönstren hos mäklare och inte hitta något objekt som man hellre vill ha än det man har.

Avgift, värme, el, vatten, larm, hemförsäkring= 10 000/mån för 170 kvm med kakelugnar, stuck, fiskbensparkett och balkong samt trädgård med rymlig uteplats delad på 6 hushåll och egen parkering ingår. Vi har hallonbuskar, jordgubbar, smultron, rabarber, vinbär och kryddsängar bl.a. 

6 minuter promenad till centrum med butiker, restauranger och hamn med vacker strandpromenad, 8 minuter till stationen.
    Arenan ett kvarter bort, 200 m till stans bästa konditori, 400 m till fiskaffären.

Lägenheten kostade 4 miljoner (har dock gått upp en bit på 5 år, och nu ner lite) men den är värd det och mer för mig. 

En släkting ska nu sälja en halvsunkig 60-tals-lgh på 80 kvm i Stockholm där man inte ens kan garanteras (och då betalar extra för) parkering, för 8 miljoner eller så, och jag tycker bara att det är helt urspårat att någon vill betala det.

Allt handlar ju inte om boende. Vi betalade 3 mille för en minitrea i en kranskommun, vi hade fått en hel villa för det på andra orter, men det är i just denna stad vi vill bo. Av flera olika skäl. 
Svar på tråden Ni Stockholmare får allt serverat.. Eller?