• Anonym (VillInte)

    Vill INTE göra medicinsk abort

    Abort var redan ett tufft val som det är! Och nu menar vården att de ej utför kirurgisk abort på sommaren, jag vill INTE vara medveten och genomlida denna smärtan. Överväger t.om att behålla hellre, vilket jag innerst inne velat hela tiden.. fy bubblan, det passar inte nu så abort vore att föredra, men behöva både se, känna, ha värkar och nää, fy börjar gråta av bara tanken...Gråter

  • Svar på tråden Vill INTE göra medicinsk abort
  • Anonym (Nina)
    Tow2Mater skrev 2022-07-21 01:07:10 följande:
    Det är ju bara att vänta några veckor till och då be om kirurgisk abort.
    Vänta på vad?    Kirurgisk abort utförs inte efter vecka 12. 
    TS är i vecka 9 redan. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Nina) skrev 2022-07-21 01:11:22 följande:
    Vänta på vad?    Kirurgisk abort utförs inte efter vecka 12. 
    TS är i vecka 9 redan. 
    Ah, jag trodde det var tvärtom, att det var efter v 12.
  • Anonym (Nina)
    Tow2Mater skrev 2022-07-21 01:12:46 följande:
    Ah, jag trodde det var tvärtom, att det var efter v 12.
    Nej, efter vecka 12 är fostret för stort för att kunna sugas ut.
  • Anonym (J)

    Men va?? Stå på dig, gå till ett annat sjukhus om möjligt. Jag fick kirurgisk utan krusiduller, i och för sig inte på sommaren. 

    Jag vet inte om det finns en särskild period då det inte går att göra medicinsk, i så fall kan du ju tajma in aborten då. 

  • Anonym (VillInte)
    Anonym (J) skrev 2022-07-21 11:14:00 följande:

    Men va?? Stå på dig, gå till ett annat sjukhus om möjligt. Jag fick kirurgisk utan krusiduller, i och för sig inte på sommaren. 

    Jag vet inte om det finns en särskild period då det inte går att göra medicinsk, i så fall kan du ju tajma in aborten då. 


    Det har nu löst sig, jag får kirurgisk abort på annan ort!! Så tacksam.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (VillInte) skrev 2022-07-21 12:41:13 följande:
    Det har nu löst sig, jag får kirurgisk abort på annan ort!! Så tacksam.
    Hoppas det blir bra. Skönt att det kunde bli kirurgisk för dig.
  • Anonym (J)
    Anonym (VillInte) skrev 2022-07-21 12:41:13 följande:
    Det har nu löst sig, jag får kirurgisk abort på annan ort!! Så tacksam.
    Skönt!! Har hört så många mardrömshistorier om medicinsk abort, kirurgisk var suveränt. Hade inte alls särskilt ont efter och blödde bara lite dagen efter. 
  • Anonym (J)
    Anonym (VillInte) skrev 2022-07-21 12:41:13 följande:
    Det har nu löst sig, jag får kirurgisk abort på annan ort!! Så tacksam.
    Skönt!! Har hört så många mardrömshistorier om medicinsk abort, kirurgisk var suveränt. Hade inte alls särskilt ont efter och blödde bara lite dagen efter.
  • Anonym (V8)
    Anonym (VillInte) skrev 2022-07-21 12:41:13 följande:
    Det har nu löst sig, jag får kirurgisk abort på annan ort!! Så tacksam.
    Grattis, vad skönt! Jag valde också kirurgisk abort (i vecka 8), efter att ha tagit del av många andras erfarenheter av medicinsk vs kirurgisk. Självklart ska kvinnor få välja detta (även om man i vissa fall kan få vänta någon vecka på kirurgisk abort, - verkar som det är svårt att genomföra på ett säkert sätt när det är väldigt tidigt). Det gick jättebra för min del, har inga trauman av det
    (dock vill jag inte ha barn alls och var väldigt säker på min sak). Kommer inte ihåg att jag hade särskilt ont eller blödde mycket efteråt, det gick fint!

    Lycka till, ta hand om dig.
  • Anonym (Nina)

    Det är synd att folk sprider skräckhistorier om medicinsk abort,  då det oftast inte stämmer med verkligheten.
    Det är de fåtal som har dåliga erfarenheter som hörs.
    Men faktum är kirurgisk abort innebär fler risker, både pga sövningen, som i sig själv är en risk, och att det sker ett ingrepp med instrument inne i livmodern.
    Medicinsk abort är mer skonsam mot kroppen och innebär mindre risker.

  • Anonym (VillInte)
    Anonym (Nina) skrev 2022-07-22 02:03:08 följande:

    Det är synd att folk sprider skräckhistorier om medicinsk abort,  då det oftast inte stämmer med verkligheten.
    Det är de fåtal som har dåliga erfarenheter som hörs.
    Men faktum är kirurgisk abort innebär fler risker, både pga sövningen, som i sig själv är en risk, och att det sker ett ingrepp med instrument inne i livmodern.
    Medicinsk abort är mer skonsam mot kroppen och innebär mindre risker.


    Nu var det ju inte det mitt inlägg handlade om, så din kommentar är helt irrelevant. 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (***) skrev 2022-07-22 19:01:16 följande:

    Kväljande sockersöt antiabortpropaganda


    Gäller inte forumreglerna för dig? Läste du ens vad som gäller i Känsliga rummet?
  • Anonym (VillInte)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-07-22 19:06:48 följande:
    Gäller inte forumreglerna för dig? Läste du ens vad som gäller i Känsliga rummet?
    Man slutar förvånas av vad folk bakom anonyma konton skriver... Kräks
  • Anonym (Nina)

    TS:   Jo, visst är det precis det tråden handlar om.
    Du har ju själv gått på skräckhistorierna om medicinsk abort. 
    Du skriver om "extrem smärta",  det kan du ju inte veta om du inte gjort medicinsk abort tidigare,  utan du går bara efter hörsägen.
    Du har läst skräckhistorier om medicinsk abort och vill inte göra det pga det.
    Men det finns åtskilliga som INTE upplever extrema smärtor, eller inte ens smärta alls! 
    Men de lyssnar du inte på, för det är enligt dig "irrelevant".
    Du har låst dig vid att göra kirurgisk abort, och gör det för all del, det spelar ingen roll för mig.

  • Anonym (Antonia)
    Anonym (Nina) skrev 2022-07-22 02:03:08 följande:

    Det är synd att folk sprider skräckhistorier om medicinsk abort,  då det oftast inte stämmer med verkligheten.
    Det är de fåtal som har dåliga erfarenheter som hörs.
    Men faktum är kirurgisk abort innebär fler risker, både pga sövningen, som i sig själv är en risk, och att det sker ett ingrepp med instrument inne i livmodern.
    Medicinsk abort är mer skonsam mot kroppen och innebär mindre risker.


    Du har helt rätt. 
Svar på tråden Vill INTE göra medicinsk abort