Ohyra, silverfisk i hemmet
Hej! De är som tidigare skrivit det äckligaste kryp jag vet. Vi har också problem med dessa "långsprötade", dock är vår byggnad ny. De härjar i många nybyggda hus! Vi har kört på röd cederträolja, extrem städning, dosor. Det som gjorde den största skillnaden var Myrnix! De har minskat kraftigt i antal.
Ca var 7e dag storstädar vi, dammsuger varenda vrå och list, moppar med hett vatten blandar med röd cederträolja. När golven torkat ordentligt så sprutar jag myrnix längs med lister, under tvättmaskin, under spis och på problem områdena. Därefter håller vi det så rent som möjligt innan vi kör samma procedur igen. Detta har varit mycket effektivt. Man ska få de att vantrivas. Tyvärr tror jag det kan ta mååååånga månader innan man blir helt av med dem. Kanske år.
Men i och med att ni ska flytta så är det viktigaste att ej få med dem! Spraya röd cederträolja o myrnix runt lådorna. Röd ceder kan ni spraya på lådorna också.
När de kommer i kontakt med myrnix bryts deras skelett upp och så småningom torkar de ut och dör.