Inlägg från: Anonym (,.,kjh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,.,kjh)

Ändra strategi som mamma, kommer det hjälpa eller stjälpa??

Anonym (Mamman) skrev 2022-07-16 11:17:25 följande:
    Tack för stöttningen.
    Tror också att det blivit en ovana som eskalerar.
    Först trodde ingen mig, då visade hon det bara när jag är med. Sedan har hon börjat visa det inför mina väninnor och de är chockade. Jag har tidigare haft drömdottern har de sagt. Ingen säger det längre hmmmm.... 

Givetvis revolterar hon mot dig. Du är ju TRYGGHETEN, den hon vet alltid kommer att finnas där oavsett för hon är fullständigt trygg i att du älskar henne. 

MEN, det hon behöver nu är en stark mamma som står pall. Dock ska du absolut inte på några villkors vis ta skit! 

Lugnt och bestämt måste du tala om att du älskar henne otroligt mycket, men att det där inte är ett ok beteende och att du inte accepterar det. En tydlig markering att du älskar HENNE men inte det hon gör. 

Pappan måste också tydligt markera att det inte är ok att bete sig så mot dig. 

Sen undrar ju jag, har något hänt henne som hon inte vågar berätta? Men som hon så gärna vill/behöver få ur sig och hon beter sig så här för att hon inte vet hur hon annars ska få dig att reagera och undra vad som är galet? 

• Anonym (,.,kjh)
    Anonym (Tvillingmamma) skrev 2022-07-18 05:20:44 följande:

Anonym kjh, saken är ju den att flickan beter sig så där illa mot sin mamma men inte mot sin pappa. Om det beror på att mamman representerar dotterns främsta trygghet, som alltid kommer att finnas där oavsett, så har pappan varit för lite involverad. Det var därför jag skrev tidigare i tråden att han får steppa upp.

Flickan har uppenbarligen två närvarande föräldrar. Så varför behandlar hon dem så olika? Sin pappa respekterar hon, inte sin mamma. Antingen har han mer auktoritet, bryr sig ?lagom? medan TS kanske lägger sig i för mycket. Eller så har deras ansvar för hem och barn inte varit jämnt fördelat under årens lopp. Mamman har varit mer med dottern och tvingats ta de där vardagskonflikterna som pappan helt eller delvis har sluppit. Det straffar sig kanske nu?

Så kan det givetvis vara. 
Svar på tråden Ändra strategi som mamma, kommer det hjälpa eller stjälpa??