Inlägg från: Anonym (Undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande)

Mens efter missfall?

Hallådär, tänkte om någon kan ge lite input och mer tankar kring min menscykel och kropp. 
    Innan kan jag börja med att säga att jag redan tagit kontakt med gyn men det är väntetid innan man får komma dit nu när det är semester tider. 

3/6 : Plussar 
    10/6 blöder kraftigt och konstaterar MF
    14/6 slutat blöda och testar negativt
    26/6 Ägglossningsflytningar som håller på i flera dagar, 5 dagar senare slutar dessa flytningar 

Brukar ha 34 dagars cykel så testade mig igår och idag - negativt. 

Mina symtom;
    * Då ÄL-flytningarna gick över blev det mer vita, lotion -> sega/snor/genomskinliga -> nu vattniga
    * Molvärk som kommer och går
    *Livmodertappen högt upp, mjuk i mitten
    * Nyser varje dag
    * Ont I ryggen
    *Sen mens 

Kan det vara så att ägglossningen blev senare då jag hade så många dagar med ÄL-flytningar? Att den blev senare och då att även mensen är på G men inte riktigt än? 

Testade med RFSU test

• Svar på tråden Mens efter missfall?
  • Anonym (Undrande)

• Anonym (Undrande)

Såhär ser flygningarna ut nu plus massa vattniga. Det är som lite gula/vita/genomskinliga sega 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (M) skrev 2022-07-14 13:06:41 följande:

Jag vill börja med att beklaga ditt mf Hjärta
    Det är otroligt bra funderingar du kommer med. På bilderna så ser det ut som ägglossningssekret. Varför du skulle ha det nu vet jag inte om det inte är så att din ägglossning är nu i dagarna vilket kanske kan kännas konstigt. Den enda input jag kan komma med är från egna erfarenheter. Nu när jag fick mf förra månaden så kom inte ägglossningen på den dag i cykeln som den brukar göra utan den vart några dagar senare. Så därav räknar jag med en längre cykel den här gången. Det samma kanske hände/händer dig. 

På någon sida som jag läste om äl efter mf så stod det att så länge det finns lite hcg kvar i kroppen så kommer kroppen inte att sätta igång maskineriet för ägglossning. Det är först när det är helt ute ur kroppen som nya ägg börjar mogna så det är väl förklaringen till varför det kan ta lite längre tid än vanligt innan äl kommer efter ett mf för vissa.

Tack?
    Ja alltså jag förstår inte riktigt hur det kan vara såhär. Antar att kroppen spelar mig ett spratt, därför som jag hört av mig till gyn för att få göra en koll hur allt står till. 
    Som sagt såär flytningarna nu mer tunna men sega. Bilden nedan är från dagen då jag fick positivt ÄL-test, då väldigt likt rå äggvita, tjock flytning om man jämför med dem jag har nu som inte är tjocka utan tunna smala genomskinliga lite sega.
  • Anonym (Undrande)

Sista bilden där flytningen är tjock så fick jag positivt ÄL-test, men hade fortsatt ÄL-flytningar i några dagar efter det och sen avtog dem för att sen bli lotionsflytningar och sen tillbaka till att bli sega/genonskinliga/smala. Går inte att göra så långa broar med dem längre utan mer att de är sol snor..

Får avvakta och se om de ens tar emot mig då tester visar negativt 

• Anonym (Undrande)

Hade positivt test 25/6 - 26/6

Fick nu från gyn att jag är inbokad tills i början av september.. Bättre än inget tänker jag. Då kan jag släppa tankarna på detta och bara invänta den tiden. Ta ett glas vin till maten och njuta ett tag kanske

• Anonym (Undrande)

Mensen dök upp nu på morgonen. 
    Besök hos gyn 5/9 för att göra ny undersökning och förnya recept på Letrozol. Skönt ändå att mensen kom, 2 dagar sent men bättre sent än aldrig då man har PCOS så är det bra att ha en hyfsat jämn cykel. Vet att mångas cykler brukar bli annorlunda efter missfall. 

Bara nya tag då

Svar på tråden Mens efter missfall?