• Anonym (111)

Förstår inte min mamma

Du är myndig så ingen av dem har vårdnad om dig. Bo du ho din mamma så är det ju ditt hem, till du flyttar ut. 

• Anonym (111)

Hur kan mamma bli så tröttkörd av att ha två i princip vuxna barn hemma? Är ni hemska, otrevliga, odågor som skriker och gapar och inte hjälper till hemma? Eller vad är grejen? 

• Anonym (111)
    Maxmaxi0211 skrev 2022-07-14 16:44:40 följande:

För att jag är hos pappa bara på vissa helger.

Det förklarar inte varför hon blir så trött av att ni här hemma. 
    Vi har 5 ungdomar i vårt hem, 3 av dem på heltid, men inte blir vi så trötta så att ungarna måste vara hemifrån i 3 veckor för att vi vuxna behöver vila. Det är därför jag frågar. Varför orkar inte er mamma med er? 
  • Anonym (111)
    Maxmaxi0211 skrev 2022-07-14 16:50:51 följande:

Hon har inte haft semester på flera år pga ekonomiska stjäl.

Nej men igen - det förklarar inte varför inte ni, två snart nog vuxna ungdomar kan vara hemma i ert eget hem. Om ni avlastar henne med tex städning, matlagning etc, så är ni väl snarare till hjälp än att ni gör henne trött. Är det någon i familjen som har diagnos så att allt blir lite extra jobbigt (ni barn eller er mamma)?

Jag tycker också att du ska kontakta socialtjänsten själv. De har alltid en mottagningstelefon, så bara att ringa. Gör det imorgon fredag för på helgen brukar de bara ta emot akuta ärenden. 
Svar på tråden Förstår inte min mamma