• Anonym (Titti)

Manipulativ?

Srihanna skrev 2022-07-10 21:45:57 följande:

Jag ville berätta för henne att jag blev sårad när hon bestämde över mitt huvud och exkluderade mig i familjeplaner.

Det blev fel i kommunikationen eftersom du utgick ifrån att hon kunde läsa dina tankar. Hon gjorde en helt rimlig tolkning av det du sagt, men du valde att bli besviken på henne som missförstod istället för på dig själv som inte var tydlig nog.

Händer det ofta att du gör så? Att du förutsätter att andra ser in i ditt huvud men att du själv inte tänker på hur det ser ut i deras?

Jag tycker att det verkar vara en väldigt bra idé att söka hjälp av en psykolog. Om inte för den här relationens skull så för dina framtida relationer. 
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Japp) skrev 2022-07-11 14:56:52 följande:
    Vi tolkar verkligen TS på olika sätt. Hm, tänker på hur svårt det är att veta vad som egentligen hänt när man läser en TS. Jag tolkar TS mer som att hans sambo utgick från att han kunde läsa hennes tankar eftersom hon gjorde upp planer utan att prata med honom och bara förutsatte att det var ok?

TS skrev en annan tråd häromdagen (antar att det är okej att skriva det eftersom hon inte är anonym i någon av trådarna) där det framgår vad de bråkade om.
Svar på tråden Manipulativ?