Inlägg från: Anonym (Hur ser ni på det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur ser ni på det)

Definiera otrohet

Vad är otrohet för dig? 
    Är det bara att vara fysisk med någon annan eller även när man chattar, har onlinesex mm med någon annan? Vad anser ni?

• Svar på tråden Definiera otrohet
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-07-10 12:01:27 följande:

För mig är otrohet fysisk, att han knullar någon annan.
    Att sexchatta eller camma är också ett svek, men mer att likna vid att ljuga om allvarliga saker.

Inget av det är förlåtligt för mig.

Sen är jag mycket tolerant och absolut inte svartsjuk på något sätt. Skulle inte komma på tanken att lägga mig i vad han skriver eller till vem. Inte ens om han erbjöd mig att titta i hans mobil så skule jag göra det. Lika lite som han får titta i min.

Litar man inte mer på varandra än att man måste ha allt transparant så är jag hellre själv.

Om du skulle få nys om att din kille gjorde det du beskriver hur hade du då gjort?

Som vanligt går det bara att citera ibland. Suck.
    Har lika syn som ni som skriver. Dock är det svårt. Om personen killen chattar med eller är fysisk med är ett gammalt ex eller kk är det värre?

Har någon av er råkat ut för det? Hur hanterade ni det? Och hur fick ni reda på det?

Robert 832 skrev 2022-07-10 12:57:58 följande:

Otrohet är att svika de regler du och din(a) partners kommit överens om. Alldeles för få diskuterar ämnet när de går in i en relation och antar att andra definierar det på samma sätt. Då kommer man nästan garanterat bli besviken. 

Ja det är möjligt att man inte tar upp det. Är väl en het potatis minst sagt. Tänk om man ser olika på otrohet, vad gör man då. 
    Robert 832 skrev 2022-07-10 13:42:27 följande:
    Då tar man den diskussionen och sätter sina gränser. Kan man inte vara överens så har man ingen relation. 
    Är inte det lite väl hårt?
    Robert 832 skrev 2022-07-10 14:17:53 följande:
    Nej. Alternativet är att leva med någon som kommer vara otrogen för att den personen inte definierar det så. 
    Förstår hur du tänker. 
    Anonym (Bajssambo) skrev 2022-07-10 14:59:24 följande:
    Mitt ex knullade med sin kollega.

Hennes man satt hemma med barnen, jag gjorde mitt och exet och kollegan knullade.

Jag fick reda på det då hans mobil plötsligt lyste upp och hennes kärleksmeddelande var fritt fram att läsa.

Jag packade och flyttade ut inom en månad, flickungen i fråga flyttade in samma vecka och övertog min plats.
    Oj! Heder till dig. 
    Anonym (Bajssambo) skrev 2022-07-10 17:01:07 följande:
    Tack!

Utöver det så har jag det så mycket bättre idag, utan honom.
    Jag har ett bättre boende och bättre ekonomi, och jag trivs utomordentligt. Så eg kanske jag skulle tacka dem?
    Haha kanske det! Han kanske redan ser det och fått sin näsbränna.

Anonym(man)
    Så då tillåter du din kvinna att vara med andra? Varför? Och gör du lika?

Anonym (Kvinna) skrev 2022-07-10 18:06:14 följande:
    om min man skulle ha kontakt med en kvinna i syfte att ligga med henne eller lämna mig för henne då har han varit psykiskt otrogen och de är nog för min del. De behöver allså inte vara att han har gjort något med henne utan viljan att göra det räcker. 
    Ja. Om kvinnan han bedrog dig med kontaktade dig och berättade. Hur skulle det vara?
    Anonym (Bagarn) skrev 2022-07-13 10:32:45 följande:

Otrohet kan så klart både vara fysisk och psykisk. Allt när du har varma, romantiska eller bara sexuella känslor för någon specifik person och väljer att agera utan att berätta för din partner är otrohet.

Ja så är det. Håller med. 
    Robert 558 skrev 2022-07-17 13:20:54 följande:

Otrohet är allt du inte skulle tycka det var ok om din partner gjorde det. Saker du gör i smyg. Har upplevt otrohet och det värsta är inte den fysiska biten, det är definitivt den mentala, att hon valde bort mig där och då. Ett fylleknull på en konferens är mildare än en planerad otrohet som pågått över tid, där partnern haft all tid i världen för reflektion. Den senare är otroligt svår att komma över. 

Ja så är det. Mer känslor där.
Svar på tråden Definiera otrohet