Definiera otrohet
Vad är otrohet för dig?
Är det bara att vara fysisk med någon annan eller även när man chattar, har onlinesex mm med någon annan? Vad anser ni?
Vad är otrohet för dig?
Är det bara att vara fysisk med någon annan eller även när man chattar, har onlinesex mm med någon annan? Vad anser ni?
För mig är otrohet fysisk, att han knullar någon annan.
Att sexchatta eller camma är också ett svek, men mer att likna vid att ljuga om allvarliga saker.
Inget av det är förlåtligt för mig.
Sen är jag mycket tolerant och absolut inte svartsjuk på något sätt. Skulle inte komma på tanken att lägga mig i vad han skriver eller till vem. Inte ens om han erbjöd mig att titta i hans mobil så skule jag göra det. Lika lite som han får titta i min.
Litar man inte mer på varandra än att man måste ha allt transparant så är jag hellre själv.
Som vanligt går det bara att citera ibland. Suck.
Har lika syn som ni som skriver. Dock är det svårt. Om personen killen chattar med eller är fysisk med är ett gammalt ex eller kk är det värre?
Har någon av er råkat ut för det? Hur hanterade ni det? Och hur fick ni reda på det?
Otrohet är att svika de regler du och din(a) partners kommit överens om. Alldeles för få diskuterar ämnet när de går in i en relation och antar att andra definierar det på samma sätt. Då kommer man nästan garanterat bli besviken.
Anonym(man)
Så då tillåter du din kvinna att vara med andra? Varför? Och gör du lika?
Otrohet kan så klart både vara fysisk och psykisk. Allt när du har varma, romantiska eller bara sexuella känslor för någon specifik person och väljer att agera utan att berätta för din partner är otrohet.
Otrohet är allt du inte skulle tycka det var ok om din partner gjorde det. Saker du gör i smyg. Har upplevt otrohet och det värsta är inte den fysiska biten, det är definitivt den mentala, att hon valde bort mig där och då. Ett fylleknull på en konferens är mildare än en planerad otrohet som pågått över tid, där partnern haft all tid i världen för reflektion. Den senare är otroligt svår att komma över.