• Magical

Fria till min tjej

Ring går man väl tillsammans och väljer ut? Då blir det inga problem med vare sig storlek eller hur den ska se ut. (så har vi gjort, det är kul att göra det tillsammans). 

Fria utan ring, är mitt tips. En del köper en billig ring bara som en symbol, och friar med den, om man känner att man bör ge något. 

Annars fixa en romantisk middag. Berätta vad hon betyder för dig, hur du ser på framtiden osv och sen friar du. 

• Magical
    Jason1976 skrev 2022-07-10 09:48:16 följande:

Tack för tips alla ????????
    Jag vet inte.. Jag såg att när man friar så blir det ring
    . Vet dock inte riktigt det kanske bara förlovningsring isf.. Men betyder det att hon måste köpa till mig med?. 

Är ni inte förlovade alltså, jag utgick från att du menade vigselring eftersom du skrev det. Då förlovar man det först och då brukar man ha varsin ring. (Man måste förstås ingenting egentligen, nu för tiden är det väldigt fritt och man behöver inte hålla på traditioner om man inte vill).

Ja, någon måste ju betala era ringar, så det är väl brukligt att man delar på summan, eller betala en var - om inte en av er vill betala båda. Ofta brukar det finnas olika erbjudanden i smyckesbutikerna så titta efter det. 

Men oavsett så går man tillsammans och väljer ut vilken stil det ska vara på ringarna. Ni kanske inte alls har samma smak så ni behöver titta runt och fundera, jämföra, se på priser osv. 
Svar på tråden Fria till min tjej