Liv eller Livia?
Snart är dottern här och vi kan verkligen inte bestämma oss för namn. Vilket tycker ni är finast av Liv och Livia? Vad tycks om namnen?
Snart är dottern här och vi kan verkligen inte bestämma oss för namn. Vilket tycker ni är finast av Liv och Livia? Vad tycks om namnen?
Jag gillar båda och skulle välja utefter hur de låter tillsammans med efternamnet.
Mitt efternamn börjar t.ex med W så Liv skulle bli mindre bra om det vore vårt barn.
Jättefina namn!
Jag gillar inte Livia men Liv är ett jättefint namn!
Liv tycker jag är fint namn..
Livia, jag vet inte varför det inte i mina öron det klingar lika fint som Liv...
Livia är finast! Tycker att Liv är för kort.
Vilket är lättast att säga tillsammans med ev andra namn och efternamn?
Tex Liv Johanna Camilla funkar, men är ändå lite lättare med Livia Johanna Camilla.
Liv Johansson funkar, men inte Liv Virstam. Smaka på namnen i olika konstellationer så märker ni vilket som fungerar bäst.
Sen kanske inte er dotter alls ser ut som en Liv eller LIvia när hon föds :.-) Jag fick ett helt annat namn än de två mamma och pappa hade som förslag, jag har inte ens de namnen som andra och tredje namn, utan fick tre helt andra namn.
Båda namnen är fina, men jag föredrar Livia eftersom jag tycker att Liv är lite kort och avhugget.
Vår dotter heter Liv, så jag tycker det är finast, men Livia är också fint. Tycker ni att Liv är för kort, så välj Livia. Vår dotter har aldrig lidit av sitt korta namn. Det är fornnordiskt, etablerat och har blivit väldigt populärt på senare år. Livia är kanske något mer ovanligt? Om ni inte vill ha ett "modenamn" kanske Livia är bättre.
Vår dotter heter Liv, så jag tycker det är finast, men Livia är också fint. Tycker ni att Liv är för kort, så välj Livia. Vår dotter har aldrig lidit av sitt korta namn. Det är fornnordiskt, etablerat och har blivit väldigt populärt på senare år. Livia är kanske något mer ovanligt? Om ni inte vill ha ett "modenamn" kanske Livia är bättre.
Helt klart Livia!