Ofta missnöjd på attraktionsparker mm
Ibland tänker jag att det gäller att göra rätt sak i rätt ålder.
Legoland är trots allt ganska litet och roligast när barnen är 5-9 år. Vi var där när vår son var 6 år och då var det WOW och världens roligaste grej.
Liseberg är för lite större barn och ungdomar och den som har varit på Liseberg blir nog inte särskilt imponerad av Legoland, jag kan köpa det. Så därför väntar man med Liseberg tills barnen kan åka fler karuseller där och gärna springa runt själva med kompis eller kusin och inte vara beroende av att mamma och pappa springer med i alla köer.
Vi har haft lite samma med vår son, eftersom vi pga en släkting och god ekonomi gjorde rätt häftiga resor när han var liten. Så när man nu har en tonåring som säger "meh" till det mesta och hellre stannar hemma och spelar spel än följer med ut i Europa så är det väl troligen för att han redan har sett en massa historiska platser och åkt på tre kryssningar, varit i världens högsta torn osv.
Jag själv i samma ålder hade blivit överlycklig bara av en tur över Sundet till Köpenhamn och ett storpack kexchoklad från båtarna.