Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM AUG 22

sbina86 skrev 2022-08-05 12:32:30 följande:
    Tänkte testa på söndag :P Är då äl+6 Tror inte att det visar redan då men kan inte hålla mig..
    Vid min förra graviditet fick jag positivt äl+10. Å då var det ett tydligt streck :)

äl+6 är ju helt bortkastat att testa eftersom det knapöt hunnit växa fast då. Sen behövs det ju några dagar för att hcg ska kunna öka. Har aldrig hört om plus tidigare än äl+9. Men svårt att låta bli ibland! 

• Jojjans
    sbina86 skrev 2022-08-05 13:15:06 följande:
    Det är det säkert men har såååå svårt att hålla mig :P Fick ett ganska starkt plus på äl+10 så det kanske kan bli ett väldigt svagt streck. Men troligtvis blir det negativt :P

Jag har fått precis synligt på äl+9, men dom flesta gånger först på äl+10 och denna gång först på äl+11. 

Håller tummarna för dig! 

• Jojjans
    medioker skrev 2022-08-06 07:40:12 följande:

Med mina tidigare graviditeter har jag börjat testa jättetidigt..minns inte exakt hur tidigt men långt innan bim, men fått svagt svagt då. Denna gång tänkte jag försöka hålla mig längre haha

det där beror ju helt på hur lång lutealfas man har, det intressanta är ju hur långt efter äl man är. Jag har bara 12 dagar mellan äl och mens så jag kan inte testa så värst många dagar innan bim, då ägget inte växer fast tidigare än äl+6. 

• Jojjans
    Leonas1 skrev 2022-08-06 09:48:44 följande:

Yey, tog ett test nyss och det är svaaaagt positivt. Förväntade mig ingenting så här tidigt även om man såklart hoppas man ska se något. Mina 2 barn har blivit till på första försöket och nu är jag 10 år äldre än när jag fick första så har försökt ha med mig att jag är ?äldre? för att inte bli för stressad om det inte skulle gå direkt. 

Har fortsatt molvärk sedan ÄL och när jag vänder mig i sängen får jag som ett litet hugg/ilande strålning av ligamenten i livmodern vilket jag hade så mycket under hela graviditeterna. 

Det dumma med att testa så tidigt är att om mensen kommer så blir besvikelsen och oron varför det stöts bort nästan ännu värre. 

håller tummarna för er alla som tänkt testat snart, förstår verkligen er nyfikenhet! 

grattis, vilken dag efter äl är du?

är det vanligt att man får missfall på mensdagen? jag har aldrig varit med om det men många verkar vara oroliga för det. 

• Jojjans
    sötmummy skrev 2022-08-06 17:48:29 följande:
    Ah jag hoppas det med killen vet ej om han ville veta då de just kan ge falsk positiv m.m o han vill ej glädjas o så e det falskt 

inga test ger väl falskt positivt? Är det positivt så är det positivt. Så länge det är ett riktigt streck vill säga.

däremot är det inte för alla det ger utslag 6 dagar innan, det står i det finstilta att det är om man har 14 dagar mellan ägglossning och mens, vilket inte alla har. Men du behöver inte oroa dig för falskt positivt så länge strecket har färg :)

• Jojjans
    medioker skrev 2022-08-06 13:07:45 följande:
    Kemisk graviditet är väl när man plussar väldigt väldigt tidigt för att sedan få sin mens ändå om jag förstått rätt? Det har jag läst är väldigt vanligt iallafall..

Mah jag fattar. Tycker det är märkligt med uttrycken bara.. har man varit gravid så är det ju inte mens utan ett missfall oavsett vilken dag det sker. Borde ju lika gärna kunna ske dagen innan bim som några dagar efter. 

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-08-07 14:31:31 följande:

Förvirrad?.
    fick en ljusrosa slemmig flytning i dag ägglossnings testet visade fast gubbe i onsdags det är väl för tidigt för nib blödning nu? 

man kan faktiskt få en svag blödning av själva ägglossningen, gissar på det!

• Jojjans
    Sofieodq skrev 2022-08-07 15:36:30 följande:

Har luteal fasen någon betydelse för tidpunkten för ett plus? Om man har en kort lutealfas på typ 11 dagar är det så att kroppen inte alls med lika hög säkerhet producerar hcg i kroppen som vid en normal lutealfas på 14 dagar?
    Vid en normal fas har ju ägget hunnit fästa sig och kroppen fått tid på sig att producera hcg, kanske till och med redan lite innan BIM? Hur blir det då med graviditetstesten testa tidigt? 

Är det någon som vet? 

ja, lutealfasen är ju helt avgörande för hur många dagar innan bim man kan testa. Det är därför det är helt meningslöst att prata om bim egentligen, utan det som är intressant är hur många dagar efter äl man är. 

om du läser det finstilta på tex testa tidigt-test så står det ju att tex 6 dagar innan bil gäller vid en lutealfas på 14 dagar, så har man kortare lutealfas får man testa närmre bim. 

• Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-08-07 19:13:48 följande:

Jojjans får man det flera dagar efter ägglossning då? 

läste att man kan ha nidblödning från dag 3 efter ägglossning också 

ibland kan det ju ta lite tid för blodet att komma ut. Du kan ju också ha haft äl senare än du trott?

men att man skulle kunna ha nidblldning 3 dagar efter äl tror jag inte på. Det tar ju minst 6 dagar innan ägget ens fäster, och nidblödningen kommer ju först efter det. 

Kanske hade du istället äl mycket tidigare än du trott?

• Jojjans

stort grattis till alla plus i tråden! 

och till er som inte lyckats: vi ses i septembertråden. Jag, som var en av dom första inträden att plussa, har redan hunnit få ett tidigt missfall innan månaden ens nått halvvägs. Så nya tag nästa månad. 

• Jojjans
    Rosen3 skrev 2022-08-11 07:26:38 följande:
    Grattis till alla som plussat! :)

Åh Jojjans så tråkigt. Förstår att det känns jobbigt. Man tror ju som sagt att det är ens tur. Nya tag <3

Jag hade ÄL i förrgår och känner som stickningar i livmodern idag. Är det när ägg ev fastnar tror ni?

Tack. Ja, jag hade hoppats jag skulle slippa passera årsdagen för förlusten av min dotter med en ny graviditet i magen. Men livet fortsätter sparka under bältet?så uppgiven nu. 

stickningarna nu är troligen ägget som färdas genom äggledaren. Jag brukar känna det dag 1-4 efter äl. Sen brukar det vara stiltje i några dagar, och dom dagar jag blivit gravid har molvärken sen kommit på dag 6-7-8. Ägget fäster ju tidigast 6 dagar efter äl. Håller tummarna för att det fastnar för dig!

• Jojjans
    sbina86 skrev 2022-08-13 07:28:29 följande:
    Tog ett test nu på morgonen och jag tycker mig se ett ljust streck! Ser någon annan det? Bim -7 och äl+12.

har du 19 dagar lutealfas? så intressant att det kan vara så olika! 

• Jojjans
    sbina86 skrev 2022-08-13 09:56:15 följande:
    Ja, sen jag tog ut min spiral i maj har den varit väldigt lång.

aha! Jg tycker ockaå jag anar något, hoppas på starkare imorgon!

Svar på tråden BIM AUG 22