Inlägg från: Klara1997 |Visa alla inlägg
  • Klara1997

BIM AUG 22

Förvirrad?.
    fick en ljusrosa slemmig flytning i dag ägglossnings testet visade fast gubbe i onsdags det är väl för tidigt för nib blödning nu? 

• Klara1997

Jojjans får man det flera dagar efter ägglossning då? 

läste att man kan ha nidblödning från dag 3 efter ägglossning också 

• Klara1997
    Jojjans skrev 2022-08-07 21:51:15 följande:

ibland kan det ju ta lite tid för blodet att komma ut. Du kan ju också ha haft äl senare än du trott?

men att man skulle kunna ha nidblldning 3 dagar efter äl tror jag inte på. Det tar ju minst 6 dagar innan ägget ens fäster, och nidblödningen kommer ju först efter det. 

Kanske hade du istället äl mycket tidigare än du trott?

Tog ägglossningsstest men haft ägglossningssflyttningar tytt hela månaden så funderar om jag haft två ägglossningar elller om kroppen är i obalans bara
  • Klara1997

Eftersom jag tyckte min kropp betett sig konstigt så gjorde jag som man inte ska?
    jag tog ägglossningstest efter att cb visat fast gubbe och är efter ägglossning nu, dag 17 ca 
    i går fick jag en rund ring och idag en blinkande gubbe
    tyvker det är märkligt att det blir så, men det kanske är liknande hormoner efter ägglossning som innan då  

• Klara1997

Medioker
    okej får se då, men känns lite som cb ägglossningstestet kanske inte funkade riktigt jag började testa lite sent om jag ska följa cb som visar 4 fertila dagar eller mer dag nio ist för 7 
    får se hur det går nu 

• Klara1997
    Leonas1 skrev 2022-08-10 13:45:38 följande:

Nu är det tydligt plus, så nu vågar jag nog tro på det! 

känner med er som kämpar, försöker och väntar. Önskar er alla lycka till! Hjärta

Grattis vad kul Hjärta
  • Klara1997

Jojjans beklagar,  usch så tråkigt 
    kram Hjärta

• Klara1997

Sötmummy 
    men åh så kul , stort grattisHjärta

• Klara1997

Läst och läst nu haha
    men har hittat flera som faktisk fått blödning ca 4 dagar efter ägglossning (svårt att faktiskt veta exakt när ägget släpper) 
    så nu hoppas jag på att min blödning som jag hade i söndags var en nidblödning, fick det förra året när jag var gravid men blev tvungen att göra abort tyvärr (fruktansvärt) men samma mönster nu så hoppas verkligen att det blir något nu.
    missfall i april då hade jag också en liten nidblödning 
    aldrig haft det annars bara de två gångerna så känns ju konstigt om jag helt plötsligt ska få mellanblödningar 
    men vem vet,
    håll nu tummarna Hjärta
    har inte direkt några symtom utöver lite molvärk i äggstockarna men det brukar jag ha en vecka innan mens.

• Klara1997
    Oktobertjej skrev 2022-08-15 14:33:20 följande:

Här kommer en liten uppdatering ifrån mig. Jag har BIM på torsdag. Ursäkta på förhand för att jag är TMI, men har ingen annan att dela det 
    med. Vill inte prata med min man så att han får falska förhoppninga, eller så.

Jag har haft äggviteflytningar eller vad man ska säga i två veckor nu. Ljust vita och slemmiga, och liksom trådiga. Jag har dessutom haft som mensvärk till och från under hela perioden. De två sakerna skulle kunna tyda på en graviditet, men jag kan för allt i världen inte tro att så skulle kunna vara fallet. Jag tänker att det måste vara något annat som är knas, att jag skulle ha dubbel ägglossning den här månaden eller något?. 

Igår fick jag en ljust rosa strimma i flytningarna. Då var jag på BIM -5. Idag på BIM -4 var det lite mer. Jag brukar inte ha långstartad mens, utan det brukar vara pang på blodbad. Men eftersom flytningarna varit så konstiga den här månaden vet jag inte vad jag ska tro. Det skulle kunna vara nidblödning, men också mensen som beter sig annorlunda den här cykeln. När jag blev gravid med sonen 2018 blödde jag ganska mycket med start samma vecka som jag skulle fått mens, så då tog det ytterligare en vecka innan jag förstod att något var i görningen. 

Tog ett test igår morse (BIM -5) som såklart var negativt. Känner mig så dum som inte kan tänka på annat, men vad ska man göra. Någon som testat negativt så pass nära inpå mensen men som ändå varit gravid?

Nu letar jag alla symptom jag kan hitta, jag märker ju på mig själv att jag svamlar och verkligen VILL vara gravid mer än vad symptomen säger?? Ville nog mest skriva av mig. 

Hej jag kan relatera att inte ha någon att prata med.
    skulle ha mens i torsdags eller fredags men börjat blöda lite nu? så märkligt 
    gjorde ju ägglossningstest som var positivt den 3/12 hade även en liten blödning 4 dagar efter det, fast en mindre än nu, kroppen strular nu när jag så gärna vill se ett plus .
    Det är tungt så förstår dig verkligen 
Svar på tråden BIM AUG 22