Inlägg från: medioker |Visa alla inlägg
  • medioker

BIM AUG 22

Sofieodq skrev 2022-08-10 11:45:40 följande:
    Har räknat lite fel så har Bim idag. Har haft
    mensvärk idag och igår, så 100 säker att den kommer. Går bara  å väntar nu. Alla tester jag tagit har varit negativa. Detta innebär att jag har en lutealfas på 11 dagar. Använder appen P Tracker och den brukar vara på dagen rätt när jag ska ha mens, dock inte ett med ägglossningen. Bättre lycka nästa gång för man hoppas... :(
    Så tråkigt :( var detta första försöket?
  • medioker
    Leonas1 skrev 2022-08-10 13:45:38 följande:

Nu är det tydligt plus, så nu vågar jag nog tro på det! 

känner med er som kämpar, försöker och väntar. Önskar er alla lycka till! Hjärta

Stort grattis och tack!
  • medioker

Är fertil just nu enligt äl test och jag tror ägglossning kommer ske imorrn eller lördag så nu blir det att ligga på som tusan. Låg i söndags och tisdags men nu blir det nog flera dagar i sträck haha

• medioker

Har fått två olika resultat på mina ägglossningstester igen..på Clearblue advanced har det slagit över från hög fertilitet till maximal..alltså en fast smile. på det vanliga rosa är det en tom ring. Man blir ju helt förvirrad..har lite ägglossnings flytningar men inte jättemkt. hur skulle ni tolka detta? Hur kan de via olika?

• medioker
    sbina86 skrev 2022-08-13 07:28:29 följande:
    Tog ett test nu på morgonen och jag tycker mig se ett ljust streck! Ser någon annan det? Bim -7 och äl+12.
    Jag ser! Testa digitalt !
  • medioker
    sbina86 skrev 2022-08-15 20:48:40 följande:
    Nu har jag fått gravid på digital :D Är på bim-4 idag. 
    Grattis!
  • medioker
    Cykelhjul skrev 2022-08-16 07:27:03 följande:

Nu närmar sig min ÄL och jag har börjat köra clearblue ÄL tester, dom med smileygubben. Är det någon av er som vet om deras ÄL visar stegring? 

När man klickar ut stickan ur avläsaren så ser man ju streck, i förrgår så var strecken väldigt starka medan igår kväll (testade inte samma tid på dygnet) Så var ena strecket väldigt svagt. Tänker bör det inte funka på samma sätt som tex RFSU stickorna? 

Har hört man ej ska läsa av de så alls utan endast utifrån rund ring / gubbe 
  • medioker
    TrueResolution skrev 2022-08-20 21:38:14 följande:
    Hoppar in här, har följt tråden utan att våga lägga mig i med rädsla för att jinxa eller bli skengravid. Har BIM den 31/8 och har räknat ner efter ÄL den 15/8, (har användt stickor för att testa).

MEN idag tig jag ett ÄL test efter ett infall och fick SUPERPOSITIVT utslag?? Vad är detta? Ägglossar jag igen på riktigt nu eller fuckar min kropp med mig? 
    ÄL test kan ju ge positivt utslag för graviditet! Du kan ju ha haft äl lite tidigare?
  • medioker
    summer13 skrev 2022-08-22 13:17:50 följande:
    Vi hade BIM samma dag va? Den 27e.
    När ska du testa? Cool
    Kliar i fingrarna trots jag aldrig fått ett plus innan BIM innan, så vet inte varför det skulle vara annorlunda nu. Svettigt att vänta till helgen Oskyldig
    ja nån gång mellan 27-29 beroende på när ägget släppte om det släppte..men jag tänkte hålla mig till 29e om ej mensen kommit då..tidigare har jag fått tidigt plus på äl+9 ..var nära på köp test i afären idag Hahaahahha. 
  • medioker
    Entillhoppasvi skrev 2022-08-22 18:02:14 följande:

Har följt tråden sedan start men inte velat skriva något med risk för att öka förhoppningarna. Vi har försökt bli gravida med andra barnet sedan maj så denna månad var 4e försöket. Vi var bortresta dagen för bim så jag var helt säker på att vi missade denna månad och inställd på att försöka igen nästa månad.
    Har dock känt mig lite konstig den här månaden så på BIM -3 tog jag ett test som visade inte gravid så jag tänkte verkligen att nej det blev inget.

Igår skulle jag ha fått mens men då den ännu inte kommit så köpte jag med mig RFSU testa ofta på vägen hem och tog ett test direkt jag var hemma. 

och titta, äntligen ett väldigt svagt plus.
    Vågar dock inte tro på något ännu då det är tidigt och jag har ont i magen idag så får väl bara hålla tummarna nu att allt går vägen.
    Ska även testa imorgon med morgonurin samt köpa CB med veckoindikator för att verkligen bekräfta detta 

men du, jag ser! när jag plussade med mina tidigare barn så var det på äl+9 o det var svagare än ditt test! uppdatera oss gärna! 

• medioker
    Entillhoppasvi skrev 2022-08-24 07:31:55 följande:

Nu är det ingen tvekan om saken

Nu håller vi bara på alla tummar på att det ska gå vägen.

Stort grattis <3
  • medioker

Äl+10 idag..tror jag nästan köper ett test idag och testar sen..önskad jag kunde vara mer chill haha 

• medioker

Råkade ta ett test, RFSU så inte de bästa märket. men jag anar något svagt svagt..äl+10
  • medioker
    TrueResolution skrev 2022-08-27 21:53:55 följande:
     Har du testat något mer? Är väl snart BIM för dig och fått ett svagt test va? 
    Var bara ett spök på RFSU..tog med clearblue senast igår som var negativt tyvärr. BIM imorrn eller måndag. idag hade jag lite lite jätteljus rosa flytning då jag torkade mig..så tror tyvärr det inte tog sig denna gång. 
  • medioker
    Ewcia skrev 2022-08-28 08:29:20 följande:

Såg inte ut som ett spök. Kan vara spottings el tidigt mf också 

Hört många som får så på just RFSU..var ju blankt dagen efter. men kan ju absolut vara tidigt mf med. Väntar mens imorrn.

fick negativt på babyplans tidiga stickor så nu laddar jag om för försök 2
  • medioker
    Oktobertjej skrev 2022-08-28 22:11:14 följande:
    Det såg inte ut som ett spökstreck! RFSU är inte kända för att vara bäst. Köp ett testa-tidigt-test. Båda mina graviditeter har börjat med rosa flytningar 
    Jag tog ett tidigare med babyplan early och det var tvärblankt, är rätt säker på mensen kommer imorrn. 
Svar på tråden BIM AUG 22