BIM AUG 22
spännande! Har du några känningar?
spännande! Har du några känningar?
Jag har en fundering, ni som har äl känningar som äggviteflytning, hur länge brukar de hålla i sig? Och har ägget släppt när äggvitan är borta?
jag ska enligt min app ha ägglossning imorgon. I torsdags fick jag äggviteflytningar som höll i sig till fredag förmiddag. har då ägget släppt tidigare än planerat? Idag vet jag inte vad jag har för flytningar då makens Snigelslem märks mest. någon som har koll?
jag brukar ha äggviteflytningar 3-5 dagar innan äl, och tycker dom brukar minska på äl-dagen, det är lite olika. Men jag känner min äl tydligt pga smärta (har bekräftat det med temp förr så vet hur det känns).
antgoigen kan du fortfarande ha äl-flytningar idag men att du som du säger inte märker det pga sex.
spännande! Har du hittat nån bra app eller metod för att registrera temp? Jag tempade i flera år innan barn, men har inte kunnat fortsätta sen jag fick barn oga oregelbunden sömn.
ja vi drömmer om ett syskon.
Blev gravid för drygt ett ett år sen och allt såg bra ut men i 20+1 drog förlossningen igång spontant och vi förlorade våran lillasyster. Det har varit en lång och mörk vinter fylld av sorg, både pga förlusten men också sorg över att jag troligen har cervixinsufficiens och en ny graviditet innebär en viss risk att samma sak händer igen, trots behandling. Så det finns mycket oro inblandat och jag är både rädd för att inte få ett plus som för att få ett plus tror jag. Men hoppas att det inte dröjer för länge så oron hinner växa?
Jag passar på att uppdatera listan då jag är 99 procent säker på att jag fick äl idag istället för igår.
1/8 2020bebis
4/8 H0nd3ndär
5/8 Jojjans
6/8 Barbrastreisand
8/8 Pörby
13/8 Roxwell
ja, det är verkligen en speciell situatio. en ny graviditet kommer innebära sängläge från typ vecka 15-30?
ja, det är extremt blandade känslor. Kommer få ett så kallat cerklage för att undvika att förlossningen ska dra igång, men man vet inte om det kommer hjälpa. vi har väntat tills första barnet fyller 3 innan vi börjat försöka, så ha n förstår lite mer stt jag inte kan vara aktiv osv.
Nu är ägglossningen över, tror jag hade ägglossning i fredags istället för igår, symtomen på ägglossning försvann efter fredag kväll. Så eventuellt är jag då på Äl+3 redan och den långsamma väntan börjar :)
jag skulle haft äl i fredags men är helt säker på att den kom under lördagen. Så även här har den långa väntan preciiiis börjat.
H0nd3ndär gick inte att citera
tycker det är konstigt för kan inte minnas att jag haft så förut
då Missar jag ägglossning denna månad igen att ägglossning är på dag 7 är väl väldigt ovanligt
hur ska kroppen hinna förbereda sig, tänker jag
hoppas på att ägglossningen bara är på g och att den kommer tidigast lördag, För jag är borta på jobb
blir så ledsen
nämen Åå GRATTIS!! Tänk att det kunde vara så blankt både på äl+9 och 10. bra påminnelse för mig (som är på äl+5 idag) att inte testa tidigare än rimligt haha. får jagvfrpga om det var extra känsliga test du testat med?