Inlägg från: Kissekatten2014 |Visa alla inlägg
  • Kissekatten2014

BIM AUG 22

Barbrastreisand skrev 2022-07-22 16:14:47 följande:

Hur går det för er?
    Jag fick fertila sekret mån, ons & torsdag. Appen säger äl imorgon. Har inte hunnit känna/analysera andra symptom eller äl-test då vi varit iväg vilket har varit SKÖNT!:) 
    Vi har lyckats få till det tis, tors & idag (förhoppningsvis imorgon med)
    Håller tummarna för oss alla! Någon som ska testa tidigt?

Hoppar in här också. Fick min mens idag. Så bara bryta ihop och komma igen Glad
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-22 19:13:25 följande:

Jag var orolig för mitt äl-test igår var så klent trots beräknad äl imorgon, men nu efter dagens test så känns det bättre - det är på gång! Och fick till det igårkväll efter att mannen kommit tillbaka hem :)

Dagens test är nedre och övre är gårdagens.

Spännande. Men misstänker att du får starkare imorgon eller kanske tom inattFlört
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-22 22:08:35 följande:

jag tror också att det kan bli starkare! Men har inte så många test kvar så blev inget mer idag, sparar det till imorgon. Men jag har iofs aldrig fått två lika starka test på äl-stickor någonsin. det blev alltid bara nästan lika starkt innan det började minska ingen. Gissar på äl lör kväll eller sön. 

Ta ett på morgonen och är inte det tillräckligt starkt så ta ett på eftermiddagen/kvällen om du kan.. 
    Jag ska lida igenom denna mensen med sen ser jag fram emot äl...
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-23 06:34:43 följande:

hur många försök har du gjort och har du barn sen innan? När blir bim?

Detta blir tredje försöket för vårt första gemensamma barn. Jag har inga barn sen innan men min sambo har en liten dotter.

Började tempa i tisdags, ska även köra äl test. Jag har bim den 22/8, så en hel månad kvar..
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-23 13:59:34 följande:

spännande! Har du hittat nån bra app eller metod för att registrera temp? Jag tempade i flera år innan barn, men har inte kunnat fortsätta sen jag fick barn oga oregelbunden sömn. 

Jag provar nu natural cycles, tänkte det kunde vara kul o se tempen hur den ändrar sig i olika skeden i månaden.
    Dags för ett syskon nu då? Va kul hoppas det tar sig för er snart.. Hur många barn har du?
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-23 16:09:27 följande:

ja vi drömmer om ett syskon.

Blev gravid för drygt ett ett år sen och allt såg bra ut men i 20+1 drog förlossningen igång spontant och vi förlorade våran lillasyster. Det har varit en lång och mörk vinter fylld av sorg, både pga förlusten men också sorg över att jag troligen har cervixinsufficiens och en ny graviditet innebär en viss risk att samma sak händer igen, trots behandling. Så det finns mycket oro inblandat och jag är både rädd för att inte få ett plus som för att få ett plus tror jag. Men hoppas att det inte dröjer för länge så oron hinner växa?

Men oj jag beklagar verkligen, förstår att ni går igenom mycket känslor/tankar. Oron är väl det värsta som finns det gnager ju hela tiden på nåt sätt och speciellt när man vart med om en sån grej som ni gått igenom. Skönt att man kan ventilera här om man vill både roliga och jobbiga saker..
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-24 14:26:39 följande:

ja, det är verkligen en speciell situatio. en ny graviditet kommer innebära sängläge från typ vecka 15-30?

Men oj. Då förstår jag att det är en blandad berg o dalbana att få ett plus på stickan igen. Jobbigt att bli sängliggande man blir ju väldigt låst, o speciellt när man redan har en liten som vill ha mammas uppmärksamhetGlad
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-07-24 20:48:08 följande:

ja, det är extremt blandade känslor. Kommer få ett så kallat cerklage för att undvika att förlossningen ska dra igång, men man vet inte om det kommer hjälpa. vi har väntat tills första barnet fyller 3 innan vi börjat försöka, så ha n förstår lite mer stt jag inte kan vara aktiv osv. 

Hoppas att cerklagen fungerar och att du får gå hela tiden, när det väl är eran tur Glad.
  • Kissekatten2014
    1/8 2020bebis
    2/8 H0nd3ndär 
    5/8 Jojjans
    6/8 Barbrastreisand 
    8/8 Pörby
    13/8 Roxwell
    15/8klara1997 
    19/8 Kissekatten2014 

Har precis sagt hejdå till tant röd.. haft tre intensiva dagar på besök av henne.. bättre lycka mot ett Plus denna gång.
  • Kissekatten2014
    2020bebis skrev 2022-07-28 10:41:59 följande:
    Tack!!! Hoppas på många plus här i tråden nu i augusti Hjärta
    Jag som inte ens haft ägglossning änGlad. Så känns redan som en evighet..
  • Kissekatten2014
    Jojjans skrev 2022-08-03 14:00:33 följande:
    Glömde ju såklart bilden Tungan ute
    Grattis till Plus. Själv har jag äl nu och sambon drog till sjöss igår o är borta i 4 veckor. Men vi fick till det några gånger ihelgen o mån, tis.. Så kanske kan jag ge han ett plus när han kommer hem.
Svar på tråden BIM AUG 22