Inlägg från: Sofieodq |Visa alla inlägg
  • Sofieodq

BIM AUG 22

Jag hoppar också in här. Spännande att följa alla! Jag och killen är på första försöket nu. BIM 12/8. 

1/8 2020bebis
    2/8 H0nd3ndär
    2/8 ewcia
    3/8 Sjöhund
    5/8 Jojjans
    5/8 Mammamu98
    6/8 Barbrastreisand
    6/8 Etaj
    8/8 Pörny
    11/8 Mina22
    12/8 Sofieodq

13/8 Roxwell
    15/8klara1997
    19/8 Kissekatten2014
    19/8 Cocachins
    23/8 Chilins
    25/8 Rosen3

• Sofieodq
    Jojjans skrev 2022-08-02 07:03:47 följande:

Vad tror ni?

Jag tycker mig också två sträck på båda bilderna! Håller tummarna!! ????
  • Sofieodq
    Jojjans skrev 2022-08-03 06:35:20 följande:

Godmorgon, nu har jag slut på testa tidigt så idag (äl+11) så fick det bli ett rfsu-testa ofta. Ser garanterat nåt idag med och tycker nog det är tydligare än igår.

dagens test överst, gårdagens test under

Åh vad roligt!! Stort stort grattis! {#emotions_dlg.flower}  Hoppas utfallet blir densamma för fler av oss här inne Hjärta
  • Sofieodq

Väntan är ju olidlig att börja kunna testaObestämdHar sedan ägglossningen i lördags haft molande värk, främst på vänster sida till och från. Men kanske bara inbillning eftersom viljan är så stark. Är det någon annan som känt av molande värk och sen plussat? Dessutom hade vi bara samlag dagen innan ägglossning så verkligen inte säkert att det kunnat bli något! 

• Sofieodq
    Klara1997 skrev 2022-08-05 11:45:10 följande:

Sbina86 
    jag är också testoman?
    vilken dag efter ägglossning börjar du testa? 

Haha jag med! Har redan börjat testa fast jag vet att det inte kommer ge utslag än :?) BIM 12/8
  • Sofieodq

Jag har känt mig allmänt konstigt i kroppen senaste dagarna. Molande värk till och från, samt känt mig varm och lite snurrig. Tog temp nu å den va på 37,5 något högt kan jag tycka. Jag tempar mig inte annars hmm.. Kan ju vara att mensen är på G. Jag har pmds och slutat med mina ecitalopram tabletter, kan ju vara det som spökar också. Hört att tempen kan stiga om man är gravid. Snart är väntan över iallafall :)

• Sofieodq

Har luteal fasen någon betydelse för tidpunkten för ett plus? Om man har en kort lutealfas på typ 11 dagar är det så att kroppen inte alls med lika hög säkerhet producerar hcg i kroppen som vid en normal lutealfas på 14 dagar?
    Vid en normal fas har ju ägget hunnit fästa sig och kroppen fått tid på sig att producera hcg, kanske till och med redan lite innan BIM? Hur blir det då med graviditetstesten testa tidigt? 

Är det någon som vet? 

• Sofieodq
    Jojjans skrev 2022-08-07 18:34:29 följande:

ja, lutealfasen är ju helt avgörande för hur många dagar innan bim man kan testa. Det är därför det är helt meningslöst att prata om bim egentligen, utan det som är intressant är hur många dagar efter äl man är. 

om du läser det finstilta på tex testa tidigt-test så står det ju att tex 6 dagar innan bil gäller vid en lutealfas på 14 dagar, så har man kortare lutealfas får man testa närmre bim. 

Ja nu när du säger det låter ju det helt rimligt! Tack!
  • Sofieodq
    Har räknat lite fel så har Bim idag. Har haft
    mensvärk idag och igår, så 100 säker att den kommer. Går bara  å väntar nu. Alla tester jag tagit har varit negativa. Detta innebär att jag har en lutealfas på 11 dagar. Använder appen P Tracker och den brukar vara på dagen rätt när jag ska ha mens, dock inte ett med ägglossningen. Bättre lycka nästa gång för man hoppas... :(
  • Sofieodq
    medioker skrev 2022-08-10 12:14:36 följande:
    Så tråkigt :( var detta första försöket?
    Yes första försöket! Så det var ju förväntat också! Men känns som att det går snabbt för många, även vänner omkring mig!
  • Sofieodq
    Leonas1 skrev 2022-08-10 13:45:38 följande:

Nu är det tydligt plus, så nu vågar jag nog tro på det! 

känner med er som kämpar, försöker och väntar. Önskar er alla lycka till! Hjärta

Grattis!! Vad roligt! Hjärta
  • Sofieodq

Nej vad tråkigt Jojjans, styrker kramar till digHjärta

Min bim var igår och forfarande ingen mens, alla graviditetstester har varit negativa. Går in på tredje dagen med mensvärk, så kan den bara komma nu. Min mens brukar som sagt alltid komma på dagen den är beräknad. Eftersom testerna visar negativt så spökar kroppen med mig nu.. 

Svar på tråden BIM AUG 22