Jojjans skrev 2022-07-31 06:55:06 följande:
ja, jag är så rädd att bli en av dom som det tar tid för, hur hemskt det än låter. Vi har haft tillräckligt med jobbigt i våra graviditeter med väldigt sena missfall, och att ha lätt att bli gravid har varit det som gjort det hanterbart. Om det också ska ta tid så känns det som att jag kommer gå under. För även om jag blir gravid är det så otroligt ovisst om vi kommer få behålla barnet.
så just denna gången känns så avgörande på nåt vis. Eftersom det aldrig tagit mer än 2 försök så borde det ta sig nu enligt min logik, annars känns det som att det aldrig kommer ta sig.
Det är verkligen fruktansvärt att gå o vänta På ett plus såhär länge.. men på något sätt lär man sig att aldrig aldrig aldrig ta ett plus för givet? Förstår du hur jag menar? Kan tänka mig att du känner likadant med tanke på att du fått missfall...
jag förstår precis din känsla, det är så vi känner med. Går det inte den här gången så måste vi ta hjälp, jag vet att det är bra men det känns lite sådär då vi är väldigt inga? Jag är 24 och sambon 26. Så jag menar, vi har absolut tid och känner inte någon stress så sätt men längtan efter ett till barn är enorm