Inlägg från: Anonym (Japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Japp)

Är du vaccinerad?

Japp, jag är vaccinerad med en hel massa vacciner.

Nu på sistone:
    vaccin mot Covid, tre sprutor.
    fästingvaccinet, dos 4.

Funderar på: 
    vaccin mot bältros eftersom jag närmar mig 50-årsåldern.

Under barndomen: 
    alla vacciner som ingick i basprogrammet när jag växte upp.

Sedan jag började jobba för 20-25 år sen:
    vaccin mot tuberkulos.
    vaccin mot mässling, påssjuka, röda hund då det var oklart om jag hade fullt skydd. 

• Anonym (Japp)
    Guldnovan skrev 2022-07-08 13:06:57 följande:
    Ursäkta trådkap-bältrosen, är det ifall man inte haft vattkoppor? 
    Nej, egentligt tvärtom: om man har haft vattkoppor så ligger viruset latent i kroppen resten av livet. Och när man blir gammal och kanske får lite sänkt immunförsvar så kan det blossa upp igen och det kallas bältros. Bältros är sällan farligt, men kan vara väldigt smärtsamt och även ge kvarvarande smärtor som ä svåra att behandla. Därför tänker jag att nu när det finns ett vaccin så ska jag ta det. 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Immun) skrev 2022-07-08 14:03:05 följande:

Jag har ett immunförsvar jag som funkar bra 

Förstår inte varför folk vill göra sina immunförsvar med ett vaccin som knappt funkar 

Gladast är VD för AZ han får miljon bonus efter bonus tack vare dom duktiga fåren som inte kan tänka själva 

Säger staten hoppa ut för klippan hoppar fåren direkt

Jag är inte ett får 

Och tänk ändå att alla antivaxare låter så otroligt fåraktiga i sina upprepningar av argument som de hört på nån you-tubekanal och inte ens förstår innebörden av. Är det några som inte tänker själva, så är det den fårskocken. 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Immun) skrev 2022-07-08 14:10:39 följande:
    Har inte haft covid alls jag . Tack vare mitt immunförsvar

Lite roligt också att du vart sjukt EFTER du vaccinerat dig 

Verkar funka lite dåligt må jag säga , kankse vaccinet som gjorde dig sjuk?
    Vaccinet skyddar inte mot smitta, utan skyddar mot allvarlig sjukdom och minskar risken för att dö. En mycket bra effekt tycker jag. 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Immun) skrev 2022-07-08 14:17:03 följande:
    Och trotts det är vi så mycket friskare än vaxxers 

Har inte titta på nån youtube man kan se skillnader mellan folk som tar vaccinet och vi som struntar i det 

Dom som tar det blir sjuka gång på gång 

Men du kan ju forstätta att vara sjuk och lyda staens minnsta vink . HAHAHAHA  en del skrämms verkligen av att tänka själva falrigt det där 
    Och vad baserar du den uppfattningen på? Har du siffror på att ni som ej vaccinerat er mot Covid -19 är friskare än de som fått vaccinet? Och vilka skillnader är det du ser? 

Jag är fullt vaccinerad och jag är i alla fall inte sjukare än tidigare. Jag kan stava också!
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Immun) skrev 2022-07-08 14:26:56 följande:
    Oj oj när man inte kan argumentera början man leta stavfel 

Kan stava hur bra som helst men har lyckas spillt kaffe på datorn så den funkar inte så bra just nu 

Man kan hitta källor med statestik om man söker 

Sen tar ju google fb och andra sidor bort all information som inte passar dom, medans dom säkerligen får miljoner under bordet av läkemedelsförtagen, som är dom stora vinnarna 
    Man behöver inte direkt leta stavfel i din text, de står ut i var och varannan mening ihop med din skrala meningsbyggnad.

Och inga argument har du heller, men du kan ju börja med att länka till den statistik du hänvisar till. 

Så återigen:
    Har du siffror på att de som ej tagit Covid-19 vaccin är friskare?
    Och vilka är de här skillnaderna DU ser på folk som tagit vaccinet och inte - det måste du ju kunna berätta i alla fall. Jag är uppriktigt nyfiken. 
Svar på tråden Är du vaccinerad?