Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

Tips på fina enkla svenska flicknamn

Tipsa mig gärna om fina gamla svenska flicknamn, gillar tex alma, alba, Elsa, ebba, Othilia osv. Men behlver mer inspiration:) sen får ni gärna säga vad ni tycker om tex Othilia? Har alltid tyckt det är fint men vill samtidigt ha något lite enklare som man inte måste påtala bokstavering osv på, sonen heter Nils, vad passar med det? 

• Svar på tråden Tips på fina enkla svenska flicknamn
  • Bebis2021

Maymom tack för många fina förslag ???? jo jag har faktiskt haft det i tankarna när jag sett Astrid Lindgren filmer med barnen, var tex från madicken som jag blev sugen på alva

• Bebis2021

Tack allihopa för fina tips, vad säger ni om namnet alba? Jag tycker de är fint men något känns samtidigt inte helt hundra när jag uttalar det så har lite svårt att bestämma mig..

• Bebis2021

Håller med om att stavningen "Ottilia" skulle nog stavat det så om de skulle bli aktuellt, vad gäller Alba är de något i det som jag har svårt för men tycker samtidigt de är lite fint och dessutom inte så vanligt, nu känner jag dock spontant att de lutar åt Alva då de var de enda jag och sambon båda gillar hittills med våra äldre barn tog de alldeles för lång tid innan vi bestämde oss för namn och denna gång vill jag helst ha namn klart när bebis kommer, sen kan man ju såklart känna där och då att de inte passar men förhoppningsvis ska de passa :) tack för alla tips tar gärna emot fler idéer om någon har

• Bebis2021

Tack för alla tips hörrni, finns så många fina namn men tycker de är lika svårt för de när man väl ska hitta bara ett som man ska ha liksom, är mest inne på alva och Elsa just nu, tyvärr är väl att dom är väldigt vanliga men jag gillar dom..

• Bebis2021
    trollhona skrev 2022-08-15 14:27:14 följande:
    Både Alva och Elsa är fina namn. Att de är vanliga betyder ju bara att många håller med :)
    Lycka till med bebisen.
    Ja de har du ju rätt i :) tack så mkt!
Svar på tråden Tips på fina enkla svenska flicknamn