Varför söker han andra?
Jag önskar att det gick att reda ut men känner att det inte ligger på mig, det borde va han som vill reda ut det och inte jag.
"du har inga förpliktelser".... ungefär som att bara man inte har några uttalade förpliktelser mot andra så är det fritt fram att bete sig som ett egoistiskt rövhål mot vem som helst.
Är det så du resonerar i alla sammanhang? Om du inte lovat andra något så tycker du att det är fritt fram att delta i att göra precis vad som helst mot dem?
Det spelar absolut ingen roll att du VET att det du deltar i att göra mot personen är djupt sårande och förnedrande och kommer få personen (och deras ungar) att må riktigt jävla illa... nejdå, jag har minsann inte lovat något och därför är det helt ok att delta i att göra så mot dem så det så...
Förklara gärna hur du tänker när du anser att en person som medvetet väljer att DELTA i att såra och förnedra andra är helt fri från skuld bara för att hen inte känner de drabbade eller lovat att inte vara en skithög mot dem?
Blir ditt DELTAGANDE ok, bara för att det finns en annan skithög med i bilden oxå?
Har du inget som helst ansvar för vad du medvetet väljer att DELTA i?