Inlägg från: Anonym (Rättvist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rättvist)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:04:02 följande:
    Därför att männen inte kan styra över kvinnans kropp när graviditeten är ett faktum, de får ansvara för sin sperma istället.
    Att bli pappa eller inte är något som fortvarande berör männen oavsett vad.
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:01:59 följande:
    Ja, jag får ha preferenser om utseende för de jag har sex med.

Vad gäller barn eller ej så har män sin valmöjlighet innan sex, sterilisering eller skydd, efter det är det kvinnans val. Undrar varför inte fler män steriliserar sig eller kräver fler preventivmedel?
    Inte olagligt om en man har en åsikt om sig sig och hans liv
    Att fostret är i en kvinnas kropp och att fostret är en del av 2 personer som är i en kvinnas  förändrar inte faktum att mannen har rätt att ha en åsikt om sitt egna liv.
    Det räknas som det är en del som kommer från mannens kropp även när barnet kommer ut.
    Det är inte exempelvis som någon kvinna klagar på sina fötter då det inte tillhör vanligen något från någon annans kropp. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:09:56 följande:
    Ja.
    Varför steriliserar sig inte fler män eller åtminstone efterfrågar fler preventivmedel?
    Det är på gång manligt hormonellt preventivmedel 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:09:18 följande:
    Man får ha en åsikt men när man försöker bestämma över andras kropp tar det slut.
    Ta hand om din sperma så behöver det inte bli nån abort.
    Annans kropp är det inte då det räknas som del från hans kropp när barnet kommer ut.
    amt man har rätt att ha allmänna åsikter om sitt liv.
    Sex och befrukning handlar om två personers viljor.
  • Anonym (Rättvist)
    Därför att männen inte kan styra över kvinnans kropp när graviditeten är ett faktum, de får ansvara för sin sperma istället.
    Så om det handlar bara om sin egna kropp, då borde dessa kvinnor försöka få barn utan spermier.......
  • Anonym (Rättvist)
    Det är något som tillhörde mannen, spermien som kvinnan har i sin kropp vid en graviditet.
  • Anonym (Rättvist)
    Syftet när en kvinna vill bli befruktad av en man och få barn är att det som ska tillverkas i ens kropp ska bli en självständig individ.
    Allstå inte bara något som är en del av en kvinnas kropp. 
    Det är en skillnad jämfört med om en kvinna som vill göra en abort eller vill ha ett barn. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:33:58 följande:
    Tillhörde. Tills utlösningen.
    Något som inte är naturligt tillverkad i en kvinnas kropp. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:36:05 följande:
    VAD pratr du om? Du bara svamlar ju!
    Det är inte bara en del av hennes kropp 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-03 20:36:54 följande:
    Nej.
    Broccoli tillverkas inte i min kropp heller, ändå åt jag det nyss så det är i min kropp. Märkligt. 
    Det berör en levande människa. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA